Samochód zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Benzynowy silnik 1.6 spisuje się w tym aucie fantastycznie. Jest bardzo cichy, moim zdaniem dużo ciszej pracuje niż benzynowy silnik 1.4 którym jeżdziłem na testach, a do tego ma całkiem zadawalający moment obrotowy i moc.
5,0
Skrzynia biegów
W samochodzie mamy skrzynię automatyczną. W mieście skrzynia spisuje się bardzo dobrze. Przy delikatnym operowaniu gazem nie czuć niemalże w ogóle jak zmienia biegi. Jeśli mocniej wciśnie się gaz natychmiast następuje redukcja i silnik kręci się na dużo wyższe obroty i samochód dynamicznie przyspiesza. Trochę gorzej jest gdy chce się wyjechać za miasto. Niestety, skrzynia ma tylko 4 biegi do przodu i w związku z tym przy większych prędkościach silnik musi pracować na wyższych obrotach co wpływa na zwiększone spalanie i hałas. Jednak jeśli ktoś nie jest miłośnikiem szybkiej jazdy i zadawala się w trasie prędkościami rzędu 100 do 110 km/h to opisany przeze mnie problem nie będzie go dotyczył.
Gwoli formalności podaję, że przy prędkości 115 km/h silnik ma około 3 tyś obrotów (graniczna wartość obrotów po której w samochodzi robi się głośno).
4,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo szytwny co niestety czuć przy jeżdzie po polskich drogach. Bardzo trzeba uważać na wszelkie progi i spowalniacze. Kierownica pracuje bardzo lekko, a do tego niewiele trzeba kręcić - przełożenie jest trochę takie jak w samochodach sportowych - niewielki skręt kierownicy przekłada się na natychmiastowe skręcenie kół. Świetnie sprawdza się to w mieście, natomiast trzeba uważać przy szybszej jeździe.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Ciekawym rozwiązaniem są przednie boczne okienka. Bardzo dobrze sprawdzają się duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Ergonomia bez zarzutów. Jedyny mankament to brak wystarczającej liczby zamykanych schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę auta to jest to mistrzostwo świata. Ten samochód na prawdę ma bardzo dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest bardzo dobre. Przy spokojnej jeździe w ogóle nie słychać silnika! Stojąc w korkach, gdy nie gra radio, do uszu dochodzi tylko lekko szumiąca wentylacja (ustawiona na 1).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie średnie spalanie w mieście, przy delikatnym operowaniu gazem, jest na poziomie 9.2 (odczyt z komputera, nie wiem na ile jest on dokładny). To trochę więcej niż podaje producent, ale nie ma tragedii. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić spalania na dłuższej trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na co dzień jeżdżę Mitsubishi Outlanderem, a Kia jest kupiona dla żony. Jak porównuję oba samochody pod względem jakości materiałów, spasowania, przestrzeni dla pasażerów to uważam, że Venga to bardzo dobry zakup, a do tego kosztuje jedną trzecią tego co Outlander. No i ta siedmioletnia gwarancja - po prostu bomba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag, ale przejechane 500 km to zbyt mało, aby pokusić się o rzetelną ocenę.
Mam wrażenie, że dosłownie o 2 milimetry skręconą mam w lewo kierownicę (tak jakby nie została zamocowana idealnie na wprost).
Samochód wydano mi z niewielką, choć głęboką rysą na drzwiach kierowcy. Jednak sprzedawca zachował się bardzo przyzwoicie bo sam mi o tym podwiedział. Z pewnością w czasie odbioru samochodu nie zauważyłbym tego, co tym samym oznacza, że byłby to już mój problem. W przyszłym tygodniu jadę do serwisu na małe malowanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 125KM 92kW
[l/100km]