Za tą cenę, z bardzo cichym silnikiem z łańcuchem rozrządu, regulacją miejsca w bagażniku/kabinie to doskonałe rozwiązanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z upływem kilometrów robi się coraz cichszy, pomimo iż nie słychac go prawie wcale. Do 5 tys. przebigu słyszalny po 125 km/h ale znowu cicho przy 150. Elastyczność też się poprawia, wcześniej nie było sensu wciskać gazu do końca, a po 6 tys. ciągnie w całym zakresie pedału gazu. Pomiędzy 2, a 3 tys. obrotów dziura mocy, do której trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy samochód, w którym biegi przerzuca się jednym palcem, a biegi są dobrze zestrojone z silnikiem. Lekki pomruk na niższych biegach.
4,0
Układ jezdny
Raczej zaoszczędzili na tylnym zawieszeniu, które potrafi dziwnie się zachowac na nierównej drodze. Ogólnie bardzo dobrze sie prowadzi i niewiele pochyla sie na zakrętach.Układ kierowniczy super zestrojony.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki czasami wymagają przechylania głowy.
5,0
Ergonomia
Niby mały samochód, a najbardziej przeszkadza mi zbyt dłuża odległość ręki do podłokietnika w drzwiach. Poza tym wszystkie urządzenia pod ręką i wygodne w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wntylacja bez uwag, w deszczowe dni zbyt mocno parują szyby wymagające pracy klimy. Nagrzewanie kabiny jak w małym benzyniaku - trzeba trochę przejechać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzostwo świata, nie ma szans opierać głową o podsufitkę, przy przesuniętej do tyłu tylnej kanapie dużo miejsca na nogi chociaż środkowemu pasażerowi może przeszkadzać schowek, którego mogłoby nie być przy zupełnie płaskiej podłodze. Fotele i kanapa idealnie wyprofilowane + oparcie kanapy również regulowane.
5,0
Wyciszenie
Silnik tak cichy, że słychać opony na asfalcie. Od ok. 130 km/h zaczyna być słyszalny ale ok. 150 km/h jest znowu cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie zużycie minimalne to 5,5 na odcinku 500 km po czechach i słowacji (zgodnie z przepisami). Przeważnie ok 6-6,5. Prawdobodobnie klima potrafi spalić ponad 0,5 litra. W mieście maksymalnie 7,8 (oczywiście z klimatyzacją).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczka kierowcy zostawiała cienką smugę na szybie. Tylna klapa poddaje się ciśnieniu wewnątrz wymagając popraki zamknięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 1000 km wymieniony został wentylator chłodnicy - ledwo można go było popchnąć palcami.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
[l/100km]