Karoseria
: przestrzeń pasażerska i możliwość jej aranżacji szczególnie z tyłu oraz wielkość bagażnika
4,0
Całokształt
Jeden z najlepszych stosunków ceny do ilości samochodu i jego jakości jaki się otrzymuje oraz jego praktyczności. Praktyczny prawie pod każdym względem ale... nie idealny
Wrażenia
4,0
Silnik
całkiem mocny i do poruszania się po mieście w zupełności wystarczający a i na trasie spokojnie można pomykać nawet 130-140 km/h w komforcie , jego minus to mógłby trochę mniej palić szczególnie w mieście w korkach i przy szybszej jeździe , silnik przy 90km/h ma 2000 obr/min , przy 120km/h ok. 2750 obr , przy 140km/h ok.3100-3200 obr
4,0
Skrzynia biegów
automat 6-biegowy klasyczny zmienia biegi całkiem gładko i sprawnie i trudno mieć do niego jakieś większe uwagi , jedynie to może za szybko dąży do przejścia na jak najwyższy bieg aby załączyć 6 , pod lekką górkę potrafi jechać dłuższą chwilę na dosyć wysokim biegu i stosunkowo niskich obrotach (ok.1500-1800) zanim zredukuje bieg na niższy.Ogólnie skrzynia jest O.K. ale DSG od VW-gena jest wyraźnie szybszy i zmienia biegi jeszcze bardziej gładko i prawie niezauważalnie jednak mam nadzieję że mój automat będzie bardziej trwały
3,0
Układ jezdny
zawieszenie tłumi nierówności w miarę komfortowo , słychać odgłosy jazdy po dziurach ale nie jest to jakoś męczące , więc układ jezdny nastawiony jest raczej na komfort ale nie może też być zbyt miękki ze względu na stosunkowo wysokie nadwozie które jest niestety trochę podatne na boczny wiatr i dlatego nie jest to demon prędkości na autostradzie gdyż jadąc ok. 130-140km/h odczuwa się już pewien dyskomfort w prowadzeniu ze względu na wyższy niż w typowych osobówkach środek ciężkości i nie prowadzi się on tak precyzyjnie gdyż lubi trochę "myszkować" , a do tego przy szybszym pokonywaniu ostrego zakrętu tylna oś ma tendencje do jakby przeskakiwania na bok o kilka centymetrów-jest to nieprzyjemne wrażenie dlatego lepiej jechać spokojniej i wtedy jest całkiem komfortowo
Komfort
5,0
Widoczność
siedzi się wyżej niż w typowej osobówce więc widoczność jest trochę lepsza ,
4,0
Ergonomia
wszystko na miejscu i pod ręką oraz dużo półeczek i schowków , jedynie komputer pokładowy umieszczony na środkowej konsoli , wygodniej było by przy zegarach ale nie jest źle , jako mały minusik to jeszcze mógłby być czytelniejszy sam obrotomierz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam żadnych uwag wszystko działa jak należy , automatyczna klima jest O.K.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
siedzenia całkiem wygodne i sporo miejsca szczególnie na tylnych siedzeniach i to biorąc pod uwagę wielkość pojazdu , a do tego duży bagażnik , przesuwane tylne siedzenia z podłokietnikiem i pochylane-w tej klasie to po prostu wypas
5,0
Wyciszenie
jestem mile zaskoczony wyciszeniem , nawet przy większych prędkościach rzędu 130-140km/h jest całkiem cicho i można dłużej przy nich jechać w trasie i nie jest to męczące , silnik raczej mało słyszalny w trasie , odpalony na zimno jest wyraźnie słyszalny ale po rozgrzaniu jest ciszej ale nie że go nie słychać-jeździłem cichszymi silnikami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie brak , jedynie zalecana wymiana oleju i filtra po ok.1500km kosztowała 250zł
5,0
Stosunek jakość/cena
sporo praktycznego samochodu za w miarę rozsądne pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnych awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC 124KM 91kW
[l/100km]