Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Venga Mikrovan Facelifting

krzysiek, 5 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 90KM 66kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku.
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Mogłoby być bardziej komfortowe
Karoseria : Gdyby było lepiej wyciszone....
4,0
Całokształt
Za całokształt daję 4 dlatego że: jako samochód miejski może palić za dużo a poza miastem brakuje mu mocy i jest trochę za głośny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to tzw stara szkoła: 1,4 - 90KM, niewysilony, brak turbiny, brak dwumasy, łańcuch rozrządu - nie ma co się zepsuć. Na wolnych obrotach silnika nie słychać i nie czuć drgań. To na plus. Na minus - troszkę brak mocy poza miastem do wyprzedzania. Oczywiście na autostradzie pojedzie tyle ile przepisy pozwalają i więcej ale brakuje 6 biegu. Byłoby ciszej w aucie i oszczędniej.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, bez haczenia. Gdyby była "szóstka" byłoby idealnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde. Potwierdzam opinie że czasem ma się wrażenie że auto podskakuje np na progach. Nierówności dość odczuwalne i słyszalne. Ale na dobrych drogach prowadzi się pewnie nawet w szybkich zakrętach. Z tyłu belka skrętna, trwała i tańsza w ewentualnych naprawach.
5,0
Karoseria
Wszystko dobrze spasowane, lakier na razie trwały. Auta swoje na myjni automatycznej myję rzadko, głównie po zimie w celu umycia podwozia z soli.
Komfort
5,0
Widoczność
Generalnie bardzo dobrze z wyjątkiem lewego słupka A. Faktycznie trochę ogranicza widoczność, na skrzyżowaniach trzeba być czujnym. To problem wielu nowych aut, to chyba cena za wysokie oceny w testach EuroNCAP.
5,0
Ergonomia
Tu jest idealnie. Wszystko w zasięgu ręki, rozmieszczone bardzo intuicyjnie. Sterowanie radiem, tempomatem i telefonem na kierownicy. Wielki chłodzony schowek przed pasażerem. Siedzi się dość wysoko ale fotele z przodu bardzo wygodne nawet podczas długiej podróży. Fotele mają tzw podłokietnik kapitański, jak dla mnie trochę za wąski i wolałbym pojedynczy, szerszy jako zamknięcie schowka między fotelami, ale i tak jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak powodów do narzekań. Zimą grzeje, latem chłodzi. Klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa daje radę. Przyciemniane tylne szyby pewnie pomagają w schłodzeniu auta latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba nie ma drugiego takiego małego samochodu który oferowałby tyle miejsca w środku. Większość kompaktów może pozazdrościć i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Zdaję sobie sprawę z tego że ilość miejsca na nogi wygospodarowano sprytnym zabiegiem wstawienia wysokich siedzisk ale efekt jest imponujący. W fokusie (każdej generacji) jest ciaśniej. Do tego Koreańczycy wygospodarowali imponująco duży bagażnik, którego pojemność można regulować: podłogę ustawić wyżej lub niżej, kanapę przesunąć 14 cm do przodu w razie potrzeby. Pod podłogą bagażnika sortownik.
4,0
Wyciszenie
Jeśli auto będzie wykorzystywane głównie w mieście - nie ma problemu z hałasem. Hałas będzie większy przy prędkościach pozamiejskich: brak szóstego biegu i dość głośne - 71 dB - fabryczne opony letnie, choć to klasa premium - Continental Contipremiumcontact 2. Myślę o zmianie opon na cichsze i zastosowanie naprawdę dobrego oleju silnikowego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd gwarancyjny po roku kosztował mnie 340 zł. Średnie spalanie na poziomie 6,4l/100km - wg komputera. Spokojni kierowcy będą utrzymywać spalanie ok. 6l. Mnie nigdy nie przekroczył 7l, nawet zimą, ale mało jeżdżę po mieście. Dodatkowo biorąc pod uwagę brak drogiego osprzętu typu turbo czy dwumas, zastosowanie prostych i trwałych rozwiązań technicznych: łańcuch rozrządu, belka skrętna, ograniczona ilość elektroniki - można być dobrej myśli, auto będzie tanie w eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym zdecydował się na wersję 1,6 125KM , 6 biegów - pewnie byłbym bardziej zadowolony, ale i tak nie można narzekać. Środkowa wersja wyposażenia a w aucie jest wszystko czego potrzeba: pełna elektryka, klima automatyczna, bluetooth z telefonem, składane elektrycznie lusterka, podgrzewane fotele i kierownica, przyciemniane szyby z tyłu, długo by wyliczać. To wszystko za 55 tyś zł. Za nowe auto z siedmioletnią gwarancją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto dwuletnie - raz czy dwa zawiesiło się radio, poza tym absolutnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18

Kia Venga – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Venga Mikrovan Facelifting