Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stonic Crossover

Tomasz Wojdak, 6 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Stonic Crossover 1.6 CRDi 110KM 81kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Caloksztalt. Mialem w zyciu kilkanascie samochodow i kazdy mial jakies wady. W tym poki co nie ma sie do czego zbytnio przyczepic.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak.
5,0
Całokształt
Zakupilem niedawno samochod Kia stonic w wersji na rynek Angielski. Moje opinie na temat tego auto bazuja na porownaniu z innymi autami, ktore posiadalem w ciagu ostatnich ponad 20 lat. Stonic jest nowiutki, ma w chwili pisania 2 tygodnie i 1100 mil przebiegu ale moge juz o nim sporo powiedziec. W Anglii dostepne sa tylko dwie wersje wyposazenia. “Gola” i “Pelna”. Ja posiadam tez wyzszy model First Edition z silnikiem diesla 1.6 110km i 260nm momentu obrotowego. Auto ma pelne mozliwe wyposazenie z zakresu komfortu i bezpieczenstwa i jest uzytkowane glownie w jezdzie miejskiej i podmiejskiej. Sporadycznie na autostradzie, raz do roku bedzie tez musialo pokonac trase do Polski. Kia jezdze ja i moja zona a na tylnej kanapie podruzuje tylko jedno dziecko wiec miejsca w kabinie jest w sam raz. To nie jest samochod dla duzej rodziny. Z tylu jest dosyc ciasno a bagaznik przecietnej wielkosci. To tyle tytulem wstepu a o wadach, zaletach i moich odczuciach zza kierownicy mozecie przeczytac ponizej w opisach przy kazdej kategorii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyc glosny ale bardzo ekonomiczny i wystarczajaco elastyczny. Swietny na miasto. Na autostrade tez sie nada ale troche brakuje mocy. Szybko sie nagrzewa. System start-stop dziala dobrze i jak na diesla to nawet zbytnio nie szarpie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i dobrze zestopniowana. Rewelacyjne sprzeglo, duzo lepsze niz w benzynowym 1.0 turbo.
5,0
Układ jezdny
Auto ma bardzo twarde zawieszenie, wiec nie kazdemu przypadnie do gustu. Dla mnie to akurat zaleta bo pozwala na szybkie i pewne pokonywanie zakretow. Bardzo przyzwoite hamulce. Swietny uklad kierowniczy. Precyzyjny i pomimo tego, ze wspomaganie jest dosyc “mocne” to daje dobro wyczucie przednich kol. Moja wersja ma 17” felgi z bardzo dobrymi oponami continentala. Wersje z 15” sa bardziej komfortowe.
4,0
Karoseria
Auto jest ladne ale niezbyt krzykliwe co dla wielu bedzie zaleta. Moja wersja ma dwukolorowe lakierowanie i 17 felgi. Z fabrycznie przyciemnionymi szybami wyglada super. Lusterka sa przyzwoite ale mogly by byc wieksze. Kolejna ich wada to, ze nie skladaja sie automatycznie po zamknieciu drzwi. Za kazdym razem trzeba pamietac o wcisnieciu przycisku. Swiatla sa rewelacyjne a doswietlanie zakretow dziala genialnie. Zdecydowalem sie na montaz fabrycznych naklejek i na listwy ochronne na boki. Dosyc drogie dodatki ale wyglada rewelacyjne - polecam. Duzy przeswit i krotkie zwisy ulatwiaja manewrowanie i jazde po gorszej nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Duza powierzchnia szyb i dosyc cienki slupek “a” daja swietna widocznosc do przodu i na boki. Dzieki seryjnej kamerze cofania i czyjnikom z cofaniem tez nie ma problemow. Automatyczne wycieraczki dzialaja zaskakujaco dobrze.
5,0
Ergonomia
Pod tym wzgledem nie ma sie absulutnie do czego przyczepic. Fotele sa wygodne (nie testowane na dlugiej trasie) a kierownica genialny zakres regulacji. Zegary sa bardzo czytelne a wszystkie przyciski tam gdzie sie ich spodziewamy. Duzy dotykowy ekran jest umieszczony wysoko i dziala bardzo plynnie. Rewelacyjna nawigacja i calkiem przyzwoite naglosnienie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klima. Wystarczy ustawic na automat i mozna zapomniec o jej istnieniu. Trzy stopnie podgrzewania foteli bardzo przydatne w zimie a podgrzewana kierownica to genialny “bajer”. Dokupilem fabryczna oslone na przednia szybe i przednie boczne wiec rano nie trzeba skrobac jak jest mroz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca dla nawet bardzo wysokich osob. Z tylu raczej dosyc miejsca tylko dla dzieci. Bagaznik przecietny ale ustawny i duzy otwor zaladunkowy. Bagaznik ma podwojne dno ale pomiedzy podlogami na wysokosc jest tylko 7cm wiec malo uzytecznie.
4,0
Wyciszenie
Silnik diesla jest dosyc glosny. Jezdzilem tez benzynowym 1.0 i jest duzo cichszy. Wyciszenie karoserii jest przyzwoite. We wnetrzu absolutnie nic nie trzeszczy ani nie stuka. Zawieszenie jest twarde i troche stuka na dziurach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozsadna cena i niskie zuzycie paliwa, a do tego 7 lat gwarancji i 3 darmowe przeglady. Auto warte zakupu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod zakupilem i uzytkuje w Wielkiej Brytanii a auta na ten rynek maja troche inne ceny w stosunku do Polskich i inaczej skonfigurowane wyposazenie. Moje auto posiada pelne mozliwe wyposazenie i silnik diesla wiec jest to najdrozsza opcja. Taka wersja kosztuje tu 21.500 funtow. W stosunku do innych aut tej klasy to dobra cena zwlaszcza jezeli wezmiemy pod uwage wyposazenie. Diesel jest tu tylko 600 funtow drozszy do benzyny 1.0 turbo. Jezdzilem z tym drugim silnikiem i musze powiedziec, ze diesel pasuje duzo lepiej do charakteru auta. Benzynowe 1.2 jest tu niedostepne a 1.4 wystepuje tylko w “golej” wersja wyposazenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stonic Crossover