Inne
: Caloksztalt. Mialem w zyciu kilkanascie samochodow i kazdy mial jakies wady. W tym poki co nie ma sie do czego zbytnio przyczepic.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak.
5,0
Całokształt
Zakupilem niedawno samochod Kia stonic w wersji na rynek Angielski. Moje opinie na temat tego auto bazuja na porownaniu z innymi autami, ktore posiadalem w ciagu ostatnich ponad 20 lat. Stonic jest nowiutki, ma w chwili pisania 2 tygodnie i 1100 mil przebiegu ale moge juz o nim sporo powiedziec. W Anglii dostepne sa tylko dwie wersje wyposazenia. “Gola” i “Pelna”. Ja posiadam tez wyzszy model First Edition z silnikiem diesla 1.6 110km i 260nm momentu obrotowego. Auto ma pelne mozliwe wyposazenie z zakresu komfortu i bezpieczenstwa i jest uzytkowane glownie w jezdzie miejskiej i podmiejskiej. Sporadycznie na autostradzie, raz do roku bedzie tez musialo pokonac trase do Polski. Kia jezdze ja i moja zona a na tylnej kanapie podruzuje tylko jedno dziecko wiec miejsca w kabinie jest w sam raz. To nie jest samochod dla duzej rodziny. Z tylu jest dosyc ciasno a bagaznik przecietnej wielkosci. To tyle tytulem wstepu a o wadach, zaletach i moich odczuciach zza kierownicy mozecie przeczytac ponizej w opisach przy kazdej kategorii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyc glosny ale bardzo ekonomiczny i wystarczajaco elastyczny. Swietny na miasto. Na autostrade tez sie nada ale troche brakuje mocy. Szybko sie nagrzewa. System start-stop dziala dobrze i jak na diesla to nawet zbytnio nie szarpie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i dobrze zestopniowana. Rewelacyjne sprzeglo, duzo lepsze niz w benzynowym 1.0 turbo.
5,0
Układ jezdny
Auto ma bardzo twarde zawieszenie, wiec nie kazdemu przypadnie do gustu. Dla mnie to akurat zaleta bo pozwala na szybkie i pewne pokonywanie zakretow. Bardzo przyzwoite hamulce. Swietny uklad kierowniczy. Precyzyjny i pomimo tego, ze wspomaganie jest dosyc “mocne” to daje dobro wyczucie przednich kol. Moja wersja ma 17” felgi z bardzo dobrymi oponami continentala. Wersje z 15” sa bardziej komfortowe.
4,0
Karoseria
Auto jest ladne ale niezbyt krzykliwe co dla wielu bedzie zaleta. Moja wersja ma dwukolorowe lakierowanie i 17 felgi. Z fabrycznie przyciemnionymi szybami wyglada super. Lusterka sa przyzwoite ale mogly by byc wieksze. Kolejna ich wada to, ze nie skladaja sie automatycznie po zamknieciu drzwi. Za kazdym razem trzeba pamietac o wcisnieciu przycisku. Swiatla sa rewelacyjne a doswietlanie zakretow dziala genialnie. Zdecydowalem sie na montaz fabrycznych naklejek i na listwy ochronne na boki. Dosyc drogie dodatki ale wyglada rewelacyjne - polecam. Duzy przeswit i krotkie zwisy ulatwiaja manewrowanie i jazde po gorszej nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Duza powierzchnia szyb i dosyc cienki slupek “a” daja swietna widocznosc do przodu i na boki. Dzieki seryjnej kamerze cofania i czyjnikom z cofaniem tez nie ma problemow. Automatyczne wycieraczki dzialaja zaskakujaco dobrze.
5,0
Ergonomia
Pod tym wzgledem nie ma sie absulutnie do czego przyczepic. Fotele sa wygodne (nie testowane na dlugiej trasie) a kierownica genialny zakres regulacji. Zegary sa bardzo czytelne a wszystkie przyciski tam gdzie sie ich spodziewamy. Duzy dotykowy ekran jest umieszczony wysoko i dziala bardzo plynnie. Rewelacyjna nawigacja i calkiem przyzwoite naglosnienie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klima. Wystarczy ustawic na automat i mozna zapomniec o jej istnieniu. Trzy stopnie podgrzewania foteli bardzo przydatne w zimie a podgrzewana kierownica to genialny “bajer”. Dokupilem fabryczna oslone na przednia szybe i przednie boczne wiec rano nie trzeba skrobac jak jest mroz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca dla nawet bardzo wysokich osob. Z tylu raczej dosyc miejsca tylko dla dzieci. Bagaznik przecietny ale ustawny i duzy otwor zaladunkowy. Bagaznik ma podwojne dno ale pomiedzy podlogami na wysokosc jest tylko 7cm wiec malo uzytecznie.
4,0
Wyciszenie
Silnik diesla jest dosyc glosny. Jezdzilem tez benzynowym 1.0 i jest duzo cichszy. Wyciszenie karoserii jest przyzwoite. We wnetrzu absolutnie nic nie trzeszczy ani nie stuka. Zawieszenie jest twarde i troche stuka na dziurach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozsadna cena i niskie zuzycie paliwa, a do tego 7 lat gwarancji i 3 darmowe przeglady. Auto warte zakupu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochod zakupilem i uzytkuje w Wielkiej Brytanii a auta na ten rynek maja troche inne ceny w stosunku do Polskich i inaczej skonfigurowane wyposazenie. Moje auto posiada pelne mozliwe wyposazenie i silnik diesla wiec jest to najdrozsza opcja. Taka wersja kosztuje tu 21.500 funtow. W stosunku do innych aut tej klasy to dobra cena zwlaszcza jezeli wezmiemy pod uwage wyposazenie. Diesel jest tu tylko 600 funtow drozszy do benzyny 1.0 turbo. Jezdzilem z tym drugim silnikiem i musze powiedziec, ze diesel pasuje duzo lepiej do charakteru auta. Benzynowe 1.2 jest tu niedostepne a 1.4 wystepuje tylko w “golej” wersja wyposazenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 110KM 81kW
[l/100km]