Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stonic Crossover

Marek/Gorzów, 5 lat temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Stonic Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Nie rozczarowałem się Stonikiem. Zdaje się jakby było uszyte na moją miarę, no i w zasadzie tak było - czekałem około 5 miesięcy na jego stworzenie i dostawę do kraju po złożeniu zamówienia. Wybrałem wersję z silnikiem 1,0 l/120 KM i maksymalna wersję wyposażenia XL z pełnym pakietem bezpieczeństwa czynnego, które inni producenci dopiero wprowadzają do swych aut. Z tym pakietem auto ma pewne cechy półautonomiczne - np. potrafi jechać samodzielnie na autostradzie trzymając pas ruchu (testowałem przy 120 km/h przez kilka kilometrów); dla mnie to ważne, gdyż już zdarzyło mi się zasnąć na chwilę i zjechać z pasa. Wybór silnika był trochę dla mnie ryzykowny (wydawał mi się dziwną konstrukcją 1-litrową, 3-garową z turbiną) lecz nie żałuję tego wyboru - jest żwawy, szybko osiąga duży moment i potrafi być oszczędny przy spokojnej jeździe. Auto prowadzi się lekko i pewnie, Jest stosunkowo lekkie przez co ma wystarczające przyspieszenie - w mieście da się szybko ruszyć, a na trasie nie mam kompleksów; jednak przypuszczam, że z mniejszym silnikiem nie ma już takiego komfortu dlatego polecam ten silnik. Sądzę, że wersja podstawowa Stonika z mniejszym silnikiem nie da tylu przyjemności w jego użytkowaniu, a będzie jedynie dobrze wyglądać i nadawać się głównie do jazdy miejskiej. Trzeba podkreślić, że auto ma 7 lat gwarancji!
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, oszczędny przy spokojnej jeździe. Wydaje dźwięk przy przyspieszaniu jak silnik auta sportowego (pracująca turbina). Dźwięk bardziej przypomina mi przyjemne mruczenie lecz to sprawa gustu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna 6-biegowa. Dobrze pracuje, biegi wchodzą lekko, nie zauważyłem wad.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zoptymalizowane, kompromisowe. Zwrotność dobra, Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Póki co trudno stwierdzić wady i jak się zachowa w trakcie eksploatacji dlatego daję ostrożnie 4 gwiazdki ale może niesprawiedliwie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność oceniam razem z funkcją kamery cofania, bez niej 4 gwiazdki.
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze rozplanowane i nic mi nie przeszkadza, a w Toyocie Auris się denerwowałem,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa dobrze i szybko; klimatyzacja automatyczna działa sprawnie i nie pamięta się, że jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawdę wygodnie z przodu i z tyłu dla tej klasy auta - pasażerowie to potwierdzają
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe do 100 km/h jest cicho, przy wzroście prędkości głośność narasta ale radio automatycznie też zwiększa głośność i jest cool :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy energicznej i szybkiej jeździe potrafi łapczywie spalać paliwo ale może to źle, że porównuję z Toyotą Auris disel, która naprawdę mało pali i praktyczne mało to zależy od warunków jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania jest wystarczająco dobra i wiadomo, że nie dorównuje samochodom z wyższej półki. Za cenę, którą zapłaciłem nie mam do jakości zastrzeżeń - to dobre, ładne i nowoczesne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie znalazłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stonic Crossover