Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stonic Crossover

PiotrJazz, 6 lat temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Stonic Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Klimatyzacja, fajna praca silnika przy toczeniu się po drodze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jazda testowa, więc się nie wypowiadam.
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
To kolejny samochód, który testowałem aby znaleźć ten właściwy. Tym razem udało mi się przejechać Kią Stonic dystans 700km w ciągu jednego dnia w 90% na autostradach. Silnik jest świetny ale... no właśnie. W mieście przy normalnej jeździe bez szybkiego wyprzedzania oraz na autostradzie przy jeździe bez wyprzedzania pracuje ładnie i wydaje się nawet, że jest mocny. Niestety, każda próba wyprzedzania gdzie wiemy, iż na lewym pasie za chwilę pojawi się samochód, więc manewr trzeba wykonać dynamicznie - taka próba kończy się szokiem, że po naciśnięciu gazu samochód wolno reaguje przyśpieszaniem. Aby w miarę sprawnie wyprzedzić koniecznością jest redukcja biegów nawet o 2 tak jak to robimy w silnikach wolnossących. Silnik do 120-130km/h pali mało, powyżej dużo więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam uwag, biegi wchodzą płynnie. Jedynie czasami denerwowała mnie lekko kwadratowa gałka zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi. Przyzwoicie amortyzuje nierówności i poprzeczne garb aczkolwiek zawieszenie jakby żyło własnym życiem i nie było związane z samochodem. Takie dziwne uczucie powstałe po odgłosach pracy zawieszenia i przenoszonych drganiach i nic więcej.
5,0
Karoseria
Wszytko ok, ciężko mieć uwagi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i na boki. Do tyłu jest kamera cofania.
3,0
Ergonomia
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów chciałem wracać do domu tak bolały mnie plecy. Finalnie zrobiłem 350km i jak wysiadłem czułem się jak po jeździe 24h lub po ciężkim kacu. Spasowanie wyprofilowanych foteli do kierowcy to sprawa bardzo indywidualna ale decydująca o tym, czy lubimy jeździć samochodem, czy też jest to katorga. Dlatego nalegam na wykonanie jazdy testowej ponad godzinnej aby potem nie było rozczarowania. Z powodu silnika, foteli i hałasu powyżej 120km/h skreślam ten samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na zewnątrz słońce i 31 st C. a mi wystarczył nawiew klimatyzacji na 30% pełnego zakresu aby było w kabinie odpowiednio chłodno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie było mi ciasno, wszystko pod ręką. Wzrost 180cm.
3,0
Wyciszenie
Do 120km/h super. Powyżej jeden wielki hałas. Ten samochód nie nadaje się na długie trasy. A ludzie narzekają na hałas w Hondzie HRV... i nią jeździłem, więc wiem że HRV w porównaniu do Stonica jest cicha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda testowa, więc się nie wypowiadam. Spalanie do 120-130km/h to 6,8 litra. Powyżej można dojść i do 10l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie chcę za tą cenę samochodu, którym da się jeździć tylko po mieście i na działkę za miasto choć pewnie do tego został stworzony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jazda testowa, więc się nie wypowiadam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jazda testowa, więc się nie wypowiadam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 10

Kia Stonic – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Stonic Crossover