Silnik
: Dynamika jak na tak mały silnik, spalanie, prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Polecam nie słuchać w innych komentarzach rozpaczy nad słabymi silnikami i skrzyniami. Polecam kupić wersje 100 lub 120km, najlepiej w mechanice. To jest miejskie autko trochę udające SUV, i z tym zadaniem idealnie się spisuje. Zobaczymy jak będzie w przyszłości, ale użytkuje samochód dość intensywnie i nie mam żadnych awarii i w ogóle żadnych problemów, siadam, minuta na rozgrzanie (jednak turbo i bezpośredni wtrysk paliwa) i jade 5-10-100-1000km, bez różnicy
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, jak na taki mini-silniczek to jest nawet zryw, pewnie dzięki elektrycznemu silnikowi. Nie jest to demon prędkości, ale da się pisnąć oponami w trybie spoty - do miasta w sam raz
5,0
Skrzynia biegów
Mam manual i polecam, żadnych zastrzeżeń. Co do roboty Dct to niestety nie mam zdania, ale pewnie jak to każdy nowy robot - trzeba dbać i często zmieniać oleje
5,0
Układ jezdny
Jest to chyba najtwardszy B-crossover na rynku, i dobrze. Jeśli się chce więcej miękkości - zmieniam opony na standartowe. Więcej sztywności? Zostawiam run-flat’y. Dobrze się trzyma w zakrętach, nie jest to rozlazła krowa jak np. T-cross, ale kto co woli
5,0
Karoseria
Rysy nie pojawiają się łatwo (podobno w nowych samochodach to już jest luksus). Wyglada ładnie, świeżo, polecam dołożyć do lamp LED i niebieskiego koloru
Komfort
4,0
Widoczność
W sumie Ok, do tylu jak to w nowych autach (bezpieczeństwo hah). Na szczęście kamery są prawie we wszystkich wersjach wyposażenia
4,0
Ergonomia
Wystarczająco dużo miejsca, ale raczej to jest auto na 2 osoby + max 1 dziecko
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, wentyluje i ogrzewa, okna odmarzają dosyć szybko. Wygodne pokrętła do klimy, nie odczuwa się tandety jak w Fordzie/Fiacie/Dacii
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco na 2, 2+1 osoby, powyżej tego już trzeba zakładać bagażnik na dach do dłuższych podróży
4,0
Wyciszenie
Oczywiście mogło być lepiej, ale to jest miejskie auto, więc jak jedziemy zgodnie z ograniczeniami prędkości na autostradach to jest Ok. Daleko do Francuzow, blisko do Niemców, lepiej od Amerykanów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aktualnie tylko przeglądy, nic się nie psuje, a trochę jeżdżę. Jak się użytkuje auto zgodnie z jego przeznaczeniem to nie ma problemów - jeśli kupujemy 1,2 atmo do wyścigów spod świateł to zaczyna się płacz o wytrzymałość i dynamikę
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam, jeden z najlepszych współczynników w segmencie i 7 lat spokoju z gwarancją. Już nie będę mieć problemów z turbiną w odróżnieniu od TSI. Spalania przy ciężkiej nodze w mieście 8/100, poza miastem 6,5/100, trasa (120 km) 5,5/100. Na niektórych drogach pozamiejskich (90km/g) dało się zejść do 4l/100, ale to już trzeba się bawić w eco tryby i „sailingowanie”
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne potrzaskiwania w desce na nierównościach, silnik i skrzynia bez zastrzeżeń, zawieszenie dobrze się sprawuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie się nie działo, auto jeździ jak nowe. Jak nic się nie psuje w 1 rok użytkowania to już się jest lepszym od 90% konkurencji motoryzacyjnej, niestety takie są czasy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW
[l/100km]