Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stinger Liftback

Pawel61, 6 lat temu
Silnik 3.3 T-GDi 370KM 272kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Stinger Liftback 3.3 T-GDi 370KM 272kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Biorąc pod uwagę sportowy design oraz naleśniki na kołach to komfort tego zawieszenia zaskakuje.
5,0
Całokształt
Chyba nie ma samochodu, który za taką cenę dawałby tyle przyjemności co ten. Gdy raz spróbujesz już nie będziesz chciał czterocylindrowych, przednionapędowych samochodów. Jazda nim uzależnia. Nie dość, że jest komfortowy to zawsze pod parą, zawsze zdolny do skoku do przodu i to jakiego skoku. A jak się postarasz to na zakręcie zamieciesz tyłem mimo napędu na cztery koła.
Wrażenia
5,0
Silnik
Aksamitne tony, aksamitny dźwięk pracującego bez wysiłku motoru. Podbicie dźwięku przez głośniki brzmi bardzo naturalnie ale można go ustawić na minimum i moim zdaniem to jest najlepsza opcja. Dźwięk nawet przy ostrym przyspieszaniu nie jest natarczywy. A sam silnik ma zawsze tyle pary, że trzeba nauczyć się jeździć od nowa a właściwie to nauczyć się wcześniejszego hamowania bo choć silnik jest dwa razy mocniejszy od normalnego to hamulce są raczej zwyczajne.
5,0
Skrzynia biegów
Połączenie tej skrzyni z tym silnikiem jest jak idealne małżeństwo. Nie ma tu słabych chwil, gaz wystarczy musnąć i ruszasz z każdej prędkości i z każdych obrotów błyskawicznie. Skrzynia nawet w zwykłym trybie komfort ma takie oprogramowanie, że jak poczuje, że jedziesz ostrzej przez zakręt przytrzyma dłużej niższy bieg.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w tym samochodzie to chyba największe zaskoczenie. Opony jak naleśniki a wjeżdżając na bruk zaskakuje cię cisza i komfort. Patrzysz na te felgi i myślisz, że byle dziura i będzie co najmniej po oponie. Potem jeździsz po ulicach i jakoś nie napotykasz dziur. Dziury znikają albo są jakby mniejsze. Nie wiem czy to zasługa dużych kół czy tak dobrego zawieszenia.
5,0
Karoseria
Chyba nie ma piękniejszej karoserii przynajmniej w tym rockowym stylu (bo to chyba taki styl jest). Nic tak do niej nie pasuje jak te 370 KM. Co ważniejsze jest to nadwozie bardzo praktyczne. Jedyny minus to duża ilość zakamarków do mycia, choć z drugiej strony mycie tak pięknej karoserii to sama przyjemność więc chyba to nie jest wada. Czym dłużej patrzy się na to auto tym wydaje się piękniejsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Na początku niska pozycja za kierownicą i stosunkowo długa maska sprawiają, że czujesz się zagubiony. Jednak Jak już ogarniesz pomocne kamery to parkowanie nie jest żadnym problemem. Nie dość, że masz bardzo pomocny widok z góry, gdzie parkujesz jakbyś grał w grę, to na dodatek możesz podejrzeć praktycznie każde z kół i jeszcze wywołać funkcję obniżenia lusterek przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Przednie fotele i ergonomia wszystkiego sprawiają, że czujesz się jak we wnętrzu zrobionym na miarę właśnie dla Ciebie. Wsiadasz bez problemu bo fotel kierowcy i kierownica są daleko od siebie. Zajmujesz miejsce a fotel przesuwa Cię do kierownica a kierownica opuszcza się do dołu. Można zaprogramować ustawienia dla dwóch kierowców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Konkurencja niemiecka robi to nieco lepiej. Przy szybkiej jeździe marznie lewa ręka kierowcy a temperatura wewnątrz zależy od prędkości jazdy. Nie mniej całą zimę można przejeździć bez włączanie klimy i nic nie paruje tak więc pod tym względem jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają wystarczającą ilość bardzo wygodnego miejsca. Oczywiście miejsce to nie zadowoli fanów SUVów za to fani niskich foteli będą zadowoleni. Z tyłu pochylenie oparcie jest doskonałe ale już podparcie nóg jest słabe a brak miejsca na stopy pod przednimi fotelami może przeszkadzać. Oczywiście niewielkie podniesienie foteli likwiduje ten mankament. Dla bardzo wysokich może też zabraknąć nieco miejsca nad głową. Ale to nadwozie i tak jest lepsze niż renomowani konkurenci. Jak na takie niskie nadwozie to jest naprawdę dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Być może BMW 5 czy Mercedes klasy E są cichsze (nie wiem nie jeździłem) ale ten samochód zapewnia wystarczającą ilość ciszy nawet przy dużych prędkościach. Jak dla mnie jest super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest samochód dla kogoś kto musi liczyć każdą złotówkę wydaną na paliwo. Po prostu frajda musi swoje kosztować. Co do kosztów innych niż paliwo to nie wiem ponieważ do tej pory ich nie poznałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
O ile nie jesteś fanem SUVów to nie kupisz nic lepszego za takie pieniądze. Zresztą SUVa tym bardziej nie kupisz lepszego niż to Gran Turismo za takie pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stukająca klapa tylna na nierównościach ale wystarczy paluszkami obrócić (wykręcić nieco) odboje klapy i problem znika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy to poważna usterka ale hamulce tego samochodu słabo znoszą hamowanie z dużych prędkości. Po rozgrzaniu przy hamowaniu drży kierownica a puszczona spektakularnie wibruje. Na szczęście wszystko wraca do normy gdy po chwili tarcze ostygną. Trochę to dziwne w końcu to hamulce Brembo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 T-GDi 370KM 272kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stinger Liftback