Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stinger Liftback

Julian, 4 lata temu
Silnik 3.3 T-GDi 366KM 269kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Stinger Liftback 3.3 T-GDi 366KM 269kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Ten samochód prowadzi się jak sportowe BM-ki. Podsterowne Audi mogą się uczuć od tego Koreańczyka jak dawać przyjemność z jazdy
Silnik : Co tutaj dużo mówić - to jest V6 o ogromnym momencie obrotowym i mocy dostępnej w szerokim zakresie obrotów dzięki temu że wcale nie jest to wysilony motor - wszystko odbywa się naturalnie i bez zadyszki od samego dołu. Ponadto brzmienie i charakterystyka pracy - wiadomo nie jest to V8 ale żadne R4 nie ma do tego podejścia
Zawieszenie : To samo co przeniesienie napędu- radość z jazdy i pewność prowadzenia
5,0
Całokształt
Jakiekolwiek negatywne opinie na temat tego samochodu są wypowiadane głównie przez fanatyków niemieckich samochodów premium w wieku 25 lat prosto z tureckiego placu. Realnie ten samochód nie ma dla siebie konkurencji - cenowo można go porównywać z VW Arteonem w top opcji albo Superbem Laurin Klement, osiągami i silnikiem z BMW M4 a wykończeniem jest czymś pomiędzy. Oczywiście jeśli ktoś porówna go z M5 albo Audi RS7 to stoją one jakościowo znacznie wyżej ale polecam sprawdzić sobie ile kosztują. Jeśli chodzi o prowadzenie zaś można go porównywać do właśnie BMW rodziny M (Pan Bierman się postarał - absurdalnie podsterowne Audi prowadzeniem nie mają startu do Koreańczyka a jezdziłem i wiem co mówię. Reasumując nie ma innego samochodu który oferuje tak wiele za takie pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6, 510 niuta momentu i 366 koni - jedziesz 130 km/h i masz 1800 obrotów na minutę. Kiedy wciśniesz pedał gazu słyszysz dźwięk i czujesz moc które gdzie indziej możesz doznać tylko w samochodach które kosztują od 400 tysięcy złotych wzwyż. Elastyczność... Od 1300 obrotów czujesz że samochód idzie jak taran. Kultura pracy - nie jest to V8 ale żadne R4 nie ma do tego startu. Zużycie paliwa - jak ktoś umie jeździć samochodami z turbo, można bez trudu zejść w okolice 8.5 litrów średnio (mnie się udało na pierwszej jeździe po odbiorze bez żadnego problemu, po prostu nie gniotłem na dotarciu i finalnie wyszło 8.6 po stu kilometrach) ale na pewno nie da się tego zrobić w mieście (to nie jest samochód do miasta zresztą)
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia przełożenia, nie szarpie jak dwusprzęgłówki, pięknie przenosi moment obrotowy.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest wiele do powiedzenia - samochody BMW i Alfa Romeo mogą się równać przyjemnością jazdy ze Stingerem, Audi ze swoim prowadzeniem nie mają do tego podejścia. Kierownica nastawiona na informację zwrotną dla kierowcy, sztywna nawet w trybie comfort, samochód reaguje na polecenia mu wydawane bez niepotrzebnej zwłoki, nie pływa, nie istnieją dla niego podmuchy boczne zawieszenie twarde ale nie do przesady - w trybie comfort jest przyjemnie w trybie sport + taboret i o to chodzi.
5,0
Karoseria
Piękny samochód, jeden z najpiękniejszych na rynku w kategorii fura do 300k, przy czym w przeciwieństwie do na przykład Peugeota 508 za dynamiczną linią nadwozia idą realne osiągi i prawdziwy silnik a nie pierdawka 1.6
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzisz nisko jak w samolocie myśliwskim, szyby wysoko - wiadomo to nie może dawać idealnego pola widzenia. Na plus bardzo duże i dające dobry obraz do tyłu lusterka oraz system kamer i czujników które niwelują słabości takiej a nie innej aranżacji pozycji kierowcy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - podłokietnik, schowki, zasobnik na okulary przeciwsłoneczne. Do ekranu głównego nie trzeba zmieniać pozycji, wystarczy unieść rękę, pozycja za kierownicą sportowa - siedzisz nisko a samochód otula Cię sobą przez co masz wrażenie że nie siedzisz na nim tylko naprawdę stajesz się jego częścią.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co mogę powiedzieć że klima wydajna i bardzo przyjemnie działająca - nie wyje jak w niektórych samochodach i utrzymuje żądaną temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dużo, szczególnie w pierwszym rzędzie siedzeń ale również dla dwóch osób z tyłu, zarówno nad głową jak i na kolana. Jak ktoś narzeka na wysoki tunel środkowy i niewygodnie dla trzech osób z tyłu to niech kupi zwykłą przednionapędówkę i nie narzeka na samochód który nie był projektowany jako taksa
5,0
Wyciszenie
Póki co do 140 km/h nie słychać nic z zewnątrz (niestety wydechu też ale to plus dla wyciszenia a minus dla sportowych wrażeń). Jak wrażenia z jazdy z większą prędkością opiszę w recenzji po czasie kiedy raz dotrę silnik a dwa będę miał okazję legalnie sprawdzić co ten samochód potrafi u naszych zachodnich sąsiadów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Masz V6 które na autostradzie podczas legalnej jazdy spala 8.5 litra na setkę - ciekawe czy katowane wtedy pod czerwone pole 1.0 R3 pali wtedy mniej - wątpię.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj powinno być sześć gwiazdek. To nie jest samochód luksusowy ani jakieś wielkie niewiadomo co ale jak wcześniej pisałem nie ma w Europie drugiego samochodu który oferuje taki silnik, osiągi, wielkość, prowadzenie, wygląd, wykończenie i radość z jazdy za katalogowe 243 tysiące. W poszczególnych aspektach na pewno znajdą się w tych kwotach lepsi gracze ale żaden nie łączy wszystkich tych cech na raz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie jestem w stanie tutaj nic napisać - to tylko pierwsze wrażenie, mam nadzieję że za rok jak będę pisał następną recenzję nic się nie zmieni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie jestem w stanie tutaj nic napisać - to tylko pierwsze wrażenie, mam nadzieję że za rok jak będę pisał następną recenzję nic się nie zmieni.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 T-GDi 366KM 269kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stinger Liftback