Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stinger Liftback

MaRHE, ponad rok temu
Silnik 2.0 T-GDI 255KM 188kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Stinger Liftback 2.0 T-GDI 255KM 188kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo fajnie się prowadzi inaczej niż napęd na przód jaki ostatnimi latami w większości użytkowałem , wyciszenie , przyspieszenie , prędkość
5,0
Całokształt
Auto bardzo fajne , zmieniam co kilka lat i mam już nieco doświadczenia innych marek , świadomie mogę powiedzieć ,że Kia zrobiła b dobre auto. Czytając opinie innych użytkowników nie można obiektywnie kierować się ich spostrzeżeniami jeśli auta są z drugiej ręki ,a czasem i nawet często w przypadku Stingera są to auta powypadkowe , uszkodzone , które były naprawiane , ponieważ naprawa każdego rozbitego auta wiąże się z tym ,że nie będzie to nigdy tak sprawne jak fabryczne , parametry wszystkich elementów mogą odbiegać od właściwie zaprojektowanych przez producenta elementów konstrukcyjnych takich jak b. precyzyjne części układów przeniesienia napędu itd. Jeśli ktoś ma auto od nowości i traktował je tak jak powinno się użytkować wg zaleceń książkowych auta potrafią robić po setki tys km bez żadnych usterek. Oczywiście dot .to wszelkich pojazdów wszelkich marek. Ja użytkując auta nowe żadne nigdy mnie nie zawiodło , nat. te które miałem w swojej historii a były z drugiej ręki zawsze wychodziły sprawy z nieodpowiednim ich użytkowaniem od olejów słabej jakości , filtrów przez inne błędy jak niedoważenie kół, zła geometria , przy których zawsze zmuszony byłem naprawy , korekcji tych podzespołów a i tak czasem nie pomagało. Nie mam na myśli ,że auta używane są złe, ale czasem nie dają prawdziwego obrazu jak bardzo auto jest usterkowe . Wracając do Kii Bardzo zadowolony z Kia Stinger 2.0 2018r, 255km 80 tys przebieg.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajna jednostka żwawa , cicha , Podczas pracy na zimno ma lekkie wahania wskazówki obrotomierza, ale gdy zejdzie do obrotów biegu jałowego wszystko jest ok. W każdym aucie 2.0 ostatnich lat które użytkowałem a były to nowe auta było podobnie.
4,0
Skrzynia biegów
Jest wystarczająco szybka , ma swoje słabości w postaci lekkich szarpnięć jak się zgubi ,ale to nie jest uciążliwe , plus 8 biegów i nie jest to jak ktoś napisał ZF to błędna opinia któregoś użytkownika - to produkt konsorcjum Hyundai/Kia zbudowany od podstaw. Hydrokinetyk z miską olejową zespoloną z filtrem , z uszczelnieniami wszystko w komplecie z oryginalna miską . Olej w skrzyni przy 80 tys był czyściutki nie nosił zapachu przypalenia i nie wymagał wymiany dynamicznej a statycznej. Po wymianie jak i przed pracuje bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Jest b precyzyjny aczkolwiek może nieco głośniejszy na nierównościach , w prowadzeniu super. NIe użytkuję auta w sposób agresywny nigdy mi się nie zdarzyło i raczej nie zdarzy na suchej czy mokrej nawierzchni sprowadzić stina do zamierzonego poślizgu więc raczej jest tak jak powinno być wszystko działa jak w nowym aucie.
4,0
Karoseria
Przy wjeździe pod kątem na podjazd słychać lekko pracę nadwozia , w poprzednim aucie nie było słychać w ogóle ( bardziej sztywna konstrukcja)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie jest ok a mała szyba z zasłaniającymi zagłówkami ? - wspomagam się fajnym gadżetem w postaci podglądu na monitorze z tylnej kamery. jest ok.
5,0
Ergonomia
Praktyczny samochód dający radość z jazdy 2+2 jest ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa , dobrze rozprowadza nawiew , szybko i mocno schładza w porównaniu do innych aut które miałem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód b dobrze tył nieco mniej na nogi nat pozycja siedzenia , miejsce dla pasażerów jest ok. Bagażnik tutaj jest w tym modelu dosyć mały jak na tą klasę samochodu rodzinnego.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie b dobre . Nie mam szkła na dachu wiec nie odniosę się do wersji z uchylnym szklanym dachem .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena Tarcz Textar Przód 950 zł , filtr Pow. Mann 35zł , świece 4 szt. 415 zł oryginał Hyundai/Kia
5,0
Stosunek jakość/cena
Adekwatna do oczekiwanego poziomu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mało drobiazgów zdarzają się ale nie jest ich wiele.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak każde auto podzespoły ulegają zużyciu- oby jak najpóźniej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stinger Liftback