Silnik
: Dziwne drżenie / szarpanie przy spokojnym przyspieszaniu
4,0
Całokształt
Kupiłem jako nowość w zasadzie dla wyglądu i wyposażenia za relatywnie normalne pieniądze. Oko moje i innych nacieszone i to byłoby na tyle. Drugi raz nie kupię. Auto aspiruje do marki premium, ale wiele pozostawia też obsługa w serisach KIA, jeszcze muszą się nauczyć, że klient zostawiający sporo pieniędzy jest bardziej wymagający.
Wrażenia
2,0
Silnik
Pierwsze egzemplarze mają nierozwiązaną do dzisiaj przypadłość dziwnego drżenia/szarpania przy spokojnym normalnym przyspieszaniu - takie wrażenie jakby palił na 3 cylindry. Niska kultura pracy na zimnym silniku.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na klasyczną konstrukcję jest ok, niemniej zdarzają się jej spore opóźnienia. Fajnie, że sterowanie trybami R/N/D/P jest elektroniczne.
3,0
Układ jezdny
Ocena ogólna 3. W moim odczuciu zbyt miękkie przy jeździe dynamicznej/sportowej i jednocześnie zbyt twarde przy komforcie. Przy napędzie na tył bardzo dobrze działają systemy wspomagające kierowcę, a jak się chce pobawić to można je wyłączyć. Bardzo niemile zaskoczony byłem ceną za wymianę tarcz/klocków w serwisie. Takich cen to nawet w BMW nie mają.
4,0
Karoseria
Karoseria czyli wygląd na początku wszyscy: "wow", "mogę zrobić zdjęcie?", "to jest kia?". Po dwóch latach opatrzone, ale jednak głowy nadal się obracają.
Duży minus za trzeszczące uszczelki drzwi (trzeba przesmarowywać silikonem praktycznie raz w miesiącu).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w aucie klasy GT. Niewielka, mało pochylona szyba tylna nie pokazuje wiele w lusterku wstecznym wewnętrznym, ale lusterka zewnętrzne są świetne (+ kamer 360st.). Na minus czujniki sterowania światłami mijania/drogowe - słabo rozpoznają i przez to często oślepiają innych.
4,0
Ergonomia
Szybko się odnalazłem w tym aucie, generalnie obsługa łatwa, ergonomiczna. Trochę za daleko umieszczony ekran (skierowanie go w kierunku kierowcy dużo by pomogło). Kierownica zasłania przyciski po lewej stronie i trzeb się lekko wychylić żeby trafić w odpowiedni. Na duży plus sterowanie ściemnianiem/rozjaśnianiem oświetleniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie, tak po prostu normalnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, fajny wysoko umieszczony tunel środkowy. Z tyłu wpada się głęboko w fotel i trochę ciężej się z niego wydostać (ale w końcu auto GT, więc inaczej się nie da). Bardzo mało miejsca na stopy dla pasażerów z tyłu.
4,0
Wyciszenie
ogólnie ok, jednak jest słabo wyciszony bagażnik i przy spokojnej jeździe słychać szum dobiegający z tyłu pojazdu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy bardzo spokojnej jeździe można na stałe zejść poniżej 10l/100km, ale czy takie auto kupuje się dla spokojnej jazdy? Przy dynamicznym traktowaniu pedału gazu i hamulca szybko skaczemy na 16-18l/100km, a przy tylko 60l zbiorniku paliwa częste wizyty na stacjach paliw są nieuniknione.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj objawia się największa zaleta tego samochodu. Mam wersję ze wszystkim z wyjątkiem szyberdachu i z takim wyposażeniem auto tańsze od A5 czy BMW4 o 100 tys. zł. Wiadomo nie ten prestiż, ale dla niektórych nie ma to znaczenia (szczególnie jak się odjedzie takiemu biednemu A5 ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wyjątkiem grzechów wieku dziecięcego opisanych powyżej usterek nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 255KM 188kW
[l/100km]