Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stinger Liftback

AN, 4 lata temu
Silnik 2.0 T-GDI 255KM 188kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Stinger Liftback 2.0 T-GDI 255KM 188kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wygląd
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Dziwne drżenie / szarpanie przy spokojnym przyspieszaniu
4,0
Całokształt
Kupiłem jako nowość w zasadzie dla wyglądu i wyposażenia za relatywnie normalne pieniądze. Oko moje i innych nacieszone i to byłoby na tyle. Drugi raz nie kupię. Auto aspiruje do marki premium, ale wiele pozostawia też obsługa w serisach KIA, jeszcze muszą się nauczyć, że klient zostawiający sporo pieniędzy jest bardziej wymagający.
Wrażenia
2,0
Silnik
Pierwsze egzemplarze mają nierozwiązaną do dzisiaj przypadłość dziwnego drżenia/szarpania przy spokojnym normalnym przyspieszaniu - takie wrażenie jakby palił na 3 cylindry. Niska kultura pracy na zimnym silniku.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na klasyczną konstrukcję jest ok, niemniej zdarzają się jej spore opóźnienia. Fajnie, że sterowanie trybami R/N/D/P jest elektroniczne.
3,0
Układ jezdny
Ocena ogólna 3. W moim odczuciu zbyt miękkie przy jeździe dynamicznej/sportowej i jednocześnie zbyt twarde przy komforcie. Przy napędzie na tył bardzo dobrze działają systemy wspomagające kierowcę, a jak się chce pobawić to można je wyłączyć. Bardzo niemile zaskoczony byłem ceną za wymianę tarcz/klocków w serwisie. Takich cen to nawet w BMW nie mają.
4,0
Karoseria
Karoseria czyli wygląd na początku wszyscy: "wow", "mogę zrobić zdjęcie?", "to jest kia?". Po dwóch latach opatrzone, ale jednak głowy nadal się obracają. Duży minus za trzeszczące uszczelki drzwi (trzeba przesmarowywać silikonem praktycznie raz w miesiącu).
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w aucie klasy GT. Niewielka, mało pochylona szyba tylna nie pokazuje wiele w lusterku wstecznym wewnętrznym, ale lusterka zewnętrzne są świetne (+ kamer 360st.). Na minus czujniki sterowania światłami mijania/drogowe - słabo rozpoznają i przez to często oślepiają innych.
4,0
Ergonomia
Szybko się odnalazłem w tym aucie, generalnie obsługa łatwa, ergonomiczna. Trochę za daleko umieszczony ekran (skierowanie go w kierunku kierowcy dużo by pomogło). Kierownica zasłania przyciski po lewej stronie i trzeb się lekko wychylić żeby trafić w odpowiedni. Na duży plus sterowanie ściemnianiem/rozjaśnianiem oświetleniem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie, tak po prostu normalnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, fajny wysoko umieszczony tunel środkowy. Z tyłu wpada się głęboko w fotel i trochę ciężej się z niego wydostać (ale w końcu auto GT, więc inaczej się nie da). Bardzo mało miejsca na stopy dla pasażerów z tyłu.
4,0
Wyciszenie
ogólnie ok, jednak jest słabo wyciszony bagażnik i przy spokojnej jeździe słychać szum dobiegający z tyłu pojazdu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy bardzo spokojnej jeździe można na stałe zejść poniżej 10l/100km, ale czy takie auto kupuje się dla spokojnej jazdy? Przy dynamicznym traktowaniu pedału gazu i hamulca szybko skaczemy na 16-18l/100km, a przy tylko 60l zbiorniku paliwa częste wizyty na stacjach paliw są nieuniknione.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj objawia się największa zaleta tego samochodu. Mam wersję ze wszystkim z wyjątkiem szyberdachu i z takim wyposażeniem auto tańsze od A5 czy BMW4 o 100 tys. zł. Wiadomo nie ten prestiż, ale dla niektórych nie ma to znaczenia (szczególnie jak się odjedzie takiemu biednemu A5 ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wyjątkiem grzechów wieku dziecięcego opisanych powyżej usterek nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Stinger Liftback