Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Stinger Liftback

Marek, 2 lata temu
Silnik 2.0 T-GDi 245KM 180kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Stinger Liftback 2.0 T-GDi 245KM 180kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,57
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Poziom wykończenia bez zastrzeżeń. Po 3 latach ani pisku, ani zgrzytu. Można jechać i cieszyć się ciszą. Druga sprawa to genialny układ kierowniczy. Nie porównywalny do niczego czym wcześniej jeździłem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : problem z wypalaniem gpf rozwiązany po ponad roku aktualizacją sterownika silnika
5,0
Całokształt
Auto świetnie się prowadzi. Sprawdza się przy jeździe w mieście i przy długich wypadach na wakacje. Wprawdzie bagażnik na 4 dorosłe osoby na styk z plecakami na tylnej kanapie, ale daje radę. Po 3 latach nadal wywołuje uśmiech na twarzy i za porównywalne pieniądze nadal nie widzę ciekawej alternatywy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cicha praca, ale trzeba się przyzwyczaić do podwyższonych obrotów przez pierwsze 10 sekund po odpaleniu na zimnym. Przez pierwszy rok problem z wypalaniem gpf-u, ale po wyczekanej aktualizacji oprogramowania silnika problem zniknął.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie, jak trzeba to na sporcie daje radę przy bardziej agresywnej jeździe. Przy normalnej jeździe zmiana biegów nieodczuwalna i nie wkurza przytrzymywaniem na wysokich obrotach lub zbyt szybką zmianą.
5,0
Układ jezdny
Genialny. Zero luzu, każdy ruch kierownicą daje efekt na kołach. Duża przyjemność z jazdy.
4,0
Karoseria
Niestety lakiery jak wszystkie chyba obecnie dość delikatne. Po 3 latach pojawiły się drobne odpryski lakieru od kamieni i w tych miejscach drobne rdzawe ślady, więc trzeba było odpowiednio zabezpieczyć. Ale ogólnie lakier po trzech latach nie jest porysowany, dobrze się trzyma, choć może to być zasługa ceramiki.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę gorzej do tyłu, ale kamery pomagają, więc bez problemu można sobie poradzić. Niestety kształt 4 drzwiowego gt ma swoje konsekwencje.
5,0
Ergonomia
Super. Wszystko pod ręką, dość intuicyjnie. To co potrzebne jest szybko dostępne i zachowano pokrętła i guziki tam gdzie trzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, super działają podgrzewane i wentylowane fotele. Klima latem też daje radę. Niestety jeśli na tylną kanapę zamkniemy nawiew, bądź ustawimy go na ciepły to nagrzewa się ładowarka indukcyjna umieszczona w tunelu środkowym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super przy 193 cm wzrostu (choć pewnie z panoramą byłoby na styk). Z tyłu miejsca na kolana sporo (więcej niż w poprzedniej lagunie III kombi) ale przy obniżonym na maksa fotelu przednim trudno wsunąć stopy pod fotel w jakiś większych butach.
5,0
Wyciszenie
Pewnie da się lepiej, ale przy 140 można w spokoju podróżować bez bólu głowy, zachowując możliwość spokojnej rozmowy z pasażerami, również z tylnej kanapy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis spoko. Wymiana oleju 600 złotych, Klocki EBC 340 przód, 310 tył. Niektóre rzeczy w serwisie drogie (np. olej do mechanizmu różnicowego), ale można kupić dużo taniej we własnym zakresie z bardzo wysokiej półki części i płyny eksploatacyjne (może nawet lepsze od oryginałów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak w chwili kupowania tak i teraz nie widzę auta za podobne pieniądze z podobnym poziomem wyposażenia, wykończenia, mocą i wyglądem. Wszystko co może byłoby trochę fajniejsze kosztuje 40-50% więcej, a auta w podobnej cenie albo segment niżej, albo nudne do bólu, albo dużo gorzej wyposażone, albo ze słabiutkim silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pierwszy rok problem z wypalaniem gpf i uszkodzony czujnik temperatury spalin (może spowodowany właśnie tym, że wypalanie gpf przeciągało się do 2-3 tys. km i auto cały czas podnosiło temperaturę spalin bo nie mogło zakończyć procedury wypalania). Poza tym bez problemów. Serwis w Łowiczu super kontakt i jestem zadowolony, ale trzeba poszukać dobrego serwisu, bo niektóre mają kiepskie opinie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł. Zawsze odpali, jeździ. Nic poważnego się nie dzieje. Mam do niego pełne zaufanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDi 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Stinger

Liczba wpisów: 4

Kia Stinger – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Stinger Liftback