Silnik
: Zakładałem spalanie na poziomie 10 l/100 km w mieście a tu zaskoczenie że we Wrocławiu spalanie oscyluje wokół 8-8,8L/ 100 km
5,0
Całokształt
Duży, przestronny samochód, sporo miejsca z przodu i z tyłu, bogato wyposażony zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i komfortu. Duży ekran wielofunkcyjny i mnóstwo dodatków. Pojazd bardzo dobrze wyposażony w tej półce cenowej i jeden z nielicznych z normalnym silnikiem czterocylindrowym i normalnym spalaniem
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik czterocylindrowy o normalnej pojemności z turbo, przy tej masie pojazdu wystarczający do normalnej eksploatacji. To nie jest pojazd sportowy, ale do sprawnego poruszania zupełnie wystarcza, w końcu ma 180KM.
5,0
Skrzynia biegów
Póki co bez uwag, 7 biegowy automat dwusprzęgłowy sprawdza się w mieście jak i w trasie
5,0
Układ jezdny
Samochód jest dość wysoki i ciężki, nie ma uślizgów ani nadmiernych przechyłów bocznych. Prowadzi się pewnie, zawieszenie sprężyste ale niezbyt miękkie, mam koła 18’ i wg mnie są optymalne
5,0
Karoseria
Dla mnie bardziej niż poprawne, bez zbędnych przetłoczeń, ale dość charakterystyczna, nie bójcie się piano black, nie bleknie od słońca jak zwykły plastik, ani się nadmiernie nie rysuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą, bardzo dobra widzoczność we wszystkich kierunkach, lusterka duże, plus za kamery 360 i asystentów jazdy ułatwiają obserwację otoczenia
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, rozbudowany infotainment, manualne przyciski do sterowania ogrzewaniem/chłodzeniem foteli/kierownicy i klimatyzacji, programowalne przyciski na kierownicy i panelu sterowania, wielofunkcyjna kierownica, mieszanka tradycji z nowoczesnością w dobrym tego słowa znaczeniu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super działające ogrzewanie kierownicy i foteli, klimatyzacja z trzeba trybami działania, nie mam zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jak i pasażerów z tyłu wystarczająca. To jest duży samochód pod tym względem, kabina jest obszerna
4,0
Wyciszenie
Zważywszy na używanie opon wielosezonowych poziom halasu nie najgorszy, powyżej 130km/h już słychać szumy powietrza z zewnątrz po części to wina opon a po części dość średniego wygłuszenia fabrycznego
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy dzisiejszych cenach na rynku motoryzacyjnym cena jest na średnim poziomie, napewno poniżej marek marek premium, bardziej w kryteriach marek francuskich niż niemieckich. Koszty eksploatacyjne na normalnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości/ wariantów wyposażenia do ceny pojazdu w tej samej klasie pojazdów
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniona antena dachowa w ramach gwarancji, poza tym bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co na razie bez żadnych komplikacji, wiele osób ostrzega przed problemami z filtrem GPF, ja nie mam na razie z nim żadnych problemów( samochód używany w mieście na codzień i wyjazdy poza miasto drogami krajowymi, ekspresówkami i autostradami).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI MHEV 180KM 132kW
[l/100km]