Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

RAF, przed chwilą
Silnik 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to auto na 4 z plusem. Biorę pod uwagę wszystko w odniesieniu do klasy auta i do ofert innych producentów. Naprawdę nie wiem dlaczego jest tyle negatywnych opinii. Jedna rzecz zawiedzie i o wszystkim piszą źle. Kupują z pełna świadomością KIA a myślą ze dostaną Rolls Royce. Co kupisz w tej klasie za 120-130 tys tak wysposazone i przestronne -dacie duster Skodę octavie? Wszystkie nowe auta obarczone są syndromem masówki i zdarzają się egzemplarze z wadami i wszystko leży po stronie serwisu jak do tego podejdzie a nie producenta - producent nawet nie wie o tym. Oczywiście nie oczekuje fajerwerków i pewnie za jakis czas cos mnie zaskoczy negatywnie ale taka mamy teraz motoryzacje. W pracy jeżdzę wieloma markami aut i wszystkie są nękane przez różne problemy - europejskie koreańskie japońskie choć japońskie najmniej (toyota).
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczająca moc do normalnej jazdy z rodziną w mieście i poza nim. Chętnie wchodzi na obroty i przy wyższych słychać go ale to normalne w tej klasie aut.. Przy jeździe ekspresówką lub autostradą ledwo słyszalny. Szum dobiega głównie z karoserii. Silnik ma trzy tryby pracy Eco normal i sport. Eco dobre dla ludzi z choroba lokomycjna auto płynnie przyspiesza bez wyrywania jak w przypadku sport-u gdy turbina pompuje pełna para. Do 120 km/h naprawdę można żwawo przyspieszać i zbiera się dobrze (czuć 265 Nm). Trzeba pamiętać ze to nie wyścigówka tylko zwykle 1,6 z turbo to i tak lepiej niż w podobnych autach 1,0 lub 1,3.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje dobrze, biegi wchodzą z lekkim oporem ale przyczyną mogą być docierające się jeszcze elementy. Trzeba pamiętać ze to nie auto premium. Ogólnie w tej klasie ok.
4,0
Układ jezdny
dobrze reaguje na kierownice, przyzwoicie wybiera nierówności, (większe dołki słychać) czuje się pewnie za kierownicą- jedzie za ręką. W tej klasie auta nie odbiega od średniej.
3,0
Karoseria
lakier jak we wszystkich nowych autach cienki i delikatny ale to przez ekologie. Nie odbiega od standardów w tej klasie. Przedni grill ma za duże otwory i napewno kamienie z pod kół poprzedzających nas aut będą uszkadzać chłodnicę ale można założyć od środka siatkę i temat rozwiązany.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra do przodu i na boki trochę gorzej do tyłu ale są duże lusterka i kamera więc to załatwia sprawę. Co najważniejsze deska nie ogranicza widoczności i nie rozprasza w czasie jazdy.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, bez zbędnych rzeczy. Czysto i czytelnie. Trzeba tylko przyzwyczaić się do panelu multimediów/klimy łatwo coś przełączyć bezwiednie. Jest dotykowy. Wsiadanie i wysiadanie z przodu i tylu jest wygodne. wykończenie wnętrza to dużo plastiku ale dobrej jakości nic nie trzeszczy i ma ta zaletę ze łatwo utrzymać w czystości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w pełni sprawna z włączoną klimą super komfort i zero zaparowanych szyb. W bezdeszczowe dni nie trzeba klimy i szyby nie parają. Ogrzewanie git szybko robi się ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie aut jest naprawdę bardzo dobrze. Cztery osoby o wzroście w okolicy 185 cm i dość obszerne mają naprawdę. wygodnie. 5 takich koni by nie weszło.
4,0
Wyciszenie
dużo jeżdzę drogami szybkiego ruchu i uważam że wyciszenie jest stosowne do klasy auta. Jest lepiej niż w toyocie czy hondzie itp. (które są droższe). Osoboście uważam iż ściana grodziowa mogłaby być lepiej wyciszona ale naprawdę przy 120 -130 km/h jest ok. słychać lekki pomruk silnika ale nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tą klasę auta naprawdę wyglada to dobrze. Odnoszę się do cen części sprawdzonych w necie ponieważ mam zbyt mały przebieg by cos wymieniać.
4,0
Stosunek jakość/cena
zapłaciłem 127 tys za wersje M +WIN rocznik modelowy MY25. Uważam że to naprawdę dobra cena za taką jakość. Stosunkowo bogate wyposażenie dobry silnik o przyzwoitej pojemności i dynamice obszerne nadwozie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudno powiedzieć po tak małym przebiegu (2500km). dotychczas zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero problemów po przejechaniu 2500km. Ocena może na wyrost ale odpowiednia do tego przebiegu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage V SUV