Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

Andrzej Lewandowski, 10 miesięcy temu
Silnik 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Samochód ma atrakcyjny wygląd, ale dużo wad konstrukcyjnych pozbawia kierowcę radości jazdy, Poprawne ustawienie kierownicy powoduje, że kierownica zasłania dużą część ekranu i pozbawia widoczności ważnych wskaźników, np. kierunkowskazów. Led kierunkowskazu na prawym lusterku też jest niewidoczny dla kierowcy. Panel sterowania klimatyzacją posiada bardzo małe pokrętło, trudne do uchwycenia palcami w rękawiczkach, obok są sensorowe włączniki, które się aktywują i przełączają ustawienia klimatyzacji podczas próby użycia pokrętła. Siedzenia bardzo twarde szybko stają się dokuczliwe. W kieszeniach drzwi przednich konstruktor umieścił, niewidoczne dla kierowcy i pasażera, klocki z zaczepami, które mogą urwać palec, gdy zaczepi się np. obrączką sięgając ręką do kieszeni drzwiowych. Oprogramowanie silnika nie zawsze realizuje podnoszenie obrotów silnika przy ruszaniu z miejsca, co skutkuje spadkiem obrotów do poziomu ok 300-400 o/minutę i dużymi drganiami silnika niezdolnego do ruszenia z miejsca. Jeszcze gorzej jest gdy zdarzy się to podczas ruszania z miejsca na nierówności. Duży hałas we wnętrzu, pochodzący od silnika, i bardziej słyszalny po stronie kierowcy. Duże szumy od nadkoli. W książce gwarancyjnej zapis pozbawiający gwarancji na części wymienione w ramach gwarancji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wadliwe oprogramowanie silnika powoduje, że podczas ruszania często spadają obroty poniżej 400, a w konsekwencji brak mocy, drgania silnika, trzepotanie dwumasy.
5,0
Skrzynia biegów
Przyzwoita.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, co w połączeniu z twardymi siedzeniami daje niemiłe wrażenie z jazdy.
4,0
Karoseria
Wygląd atrakcyjny, poza plastikową, srebrną nakładką na tylnym zderzaku.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra.
2,0
Ergonomia
Wadliwa konstrukcja wyświetlacza kierowcy zasłaniana w dużej części przez kierownicę. wadliwy konstrukcyjnie panel klimatyzacji, z małym pokrętłem oraz blisko położonymi sensorami, które są przypadkowo aktywowane przy używaniu pokrętła. Twarde siedzenia. Wadliwa i stwarzająca zagrożenie zranienia/kontuzji konstrukcja kieszeni drzwiowych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawne, przy wadliwym panelu sterowania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przyzwoita.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie przegrody silnikowej po stronie kierowcy, brzmienie silnika niezbyt przyjemne, słabe wyciszenie nadkoli.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie usługi serwisowe o niskiej jakości.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mało korzystny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak pozytywnej reakcji serwisu na zgłaszane usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage V SUV