Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

Estwalk, ponad rok temu
Silnik 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Mam wersję L (M Smart ma wyświetlacz, który nie przypadł mi do gustu). Całokształt oceniam bardzo dobrze. Jeździłem testowo - Mazdą CX-30, KIĄ-XCeed, Peugotem 2008 i 3008, Suzuki SX4 i jeszcze paroma innymi. KIA Sportage miała to coś i była wyceniona wystarczająco dobrze. Po drobnych upustach zapłaciłem 137 tyś. Nie żałuje wyboru na ten moment, ale dopiero 2 tyś km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam 150KM, manual. Silnik bardzo elastyczny. Nie ważne czy masz 1800 obrotów czy 2500, zbiera się w miarę ok. Tak samo nie ważne czy jedziesz 60 km/h czy 100, dalej widać że przyspiesza. Oczywiście to nie jest auro sportowe, ale jest wystarczająco dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Jest bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Fajnie, komfortowo, promień skrętu bdb.
5,0
Karoseria
Ciężko powiedzieć, za krótko go mam, zobaczymy za 10 lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność, ze względu na czujniki parkowania z przodu/tyłu i kamerę cofania jest wystarczająca. Wiadomo, to jest większy samochód (przesiadłem się z Ceeda z 2018 roku), więc troszkę wyczucia trzeba nabrać.
4,0
Ergonomia
W porównaniu z Ceedem z 2018 roku brakuje mi jednej rzeczy. Schowka na okulary. Ale UE nakazała montować SOS, więc miejsca na okulary zabrakło :( Nawiewy z tyłu są, porty do ładowania też. przełączanie pomiędzy klimatyzacją a system to nieporozumienie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do samej wentylacji i ogrzewania do tej pory zastrzeżeń nie mam. Nawet nie mam do tego, że jest dotykowe, bo responsywność działa dobrze. NATOMIAST ten przełącznik pomiędzy klima/system to nieporozumienie. Po kilku minutach jazdf pokazuje system, kręcisz aby przyciszyć radio, a on skręca klimę :( Rozczarowanie. Wygląda fajnie, ale się nie nadaje, chodź akurat tego buga dało by się poprawić. Na postoju, jest ok, dlatego nie zauważyłem tego w salonie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samego miejsca wystarczy dla 4 osobowej rodziny wg mnie. Bagażnik wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h bardzo dobrze. Do 140 km/h dobrze. Nawet przy 160 km/h jestem wstanie rozmawiać bez krzyczenia. Ogólnie dobrze wyciszone, ale przy dużych prędkościach szum czy opony słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy są droższe niż w ceedzie o jakieś 20%. Ale chej, to dalej jedna z tańszych marek jeśli chodzi o przeglądy w ASO. Jeśli chodzi o spalanie - średnio 7.8 litra na 100 w jeździe mieszanej trasa/miasto.
4,0
Stosunek jakość/cena
5 gwiazdek dać nie mogę, bo samochody podrażały tak, że dokładając 10 tyś 5 lat temu, mógłbym kupić Kię Stinger. No joke. Ale w 2023 w maju, jest to atrakcyjnie wyceniony samochód. Bardziej atrakcyjny był tylko Peugoot, ale... mam pewene opinie, które kazały mi się trzymać od tej marki z daleka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment nic się nie stało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment nic się nie stało. Nie potwierdzam problemu z filtrem GPF. ALE A) - mam wersję z 2023 roku (może już coś zmienili). B) Jeżdżę około 50% po trasie i się nie wlekę, więc może po prostu się bez problemu wypala.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage V SUV