Przeniesienie napędu
: Jazda w ciszy na samym prądzie jest wręcz relaksująca :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: przeciętne wyciszenie przy większych prędkościach autostradowych.
5,0
Całokształt
Jestem użytkownikiem KS V przez kilka miesięcy i parę zdań mogę już napisać. Auto nazwałbym "specyficznym" mając na myśli, że na pewno nie jest to samochód dla każdego. Nie jest to auto dla osób jeżdżących dużo w długie trasy i raczej nie jest to auto dla osób mieszkających w bloku, bez dostępu do swojego gniazdka z tanim prądem. Jeżeli natomiast np. 3/4 czasu jeździsz po mieście i / lub w krótsze trasy (np. 100-150km dziennie) i masz swój garaż wraz ze swoim prądem to odblokujesz wtedy pełen potencjał tego auta. Jak do tego masz fotowoltaikę to poruszanie się będzie bardzo ekonomiczne. Mimo małego baku paliwa (42l) można przejechać w mieście ponad 1000 km na jednym tankowaniu pod warunkiem codziennego ładowania do pełna baterii. Max co mi się udało to ponad 1200km bez wizyty na stacji w mieście. Poza tym auto bardzo ładnie wykończone, komfortowe, osiągi (zwłaszcza na trybie sport) przywozicie dynamiczne (czas do setki to około 1 sek mniej niż podaje producent :-) ). Z wad auta należy wymienić dość "przeciętne" zabezpieczenie przed korozją oraz średnie wyciszenie przy prędkościach autostradowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
265km łącznej mocy wystarczy do sprawnego wyprzedzania, czy dynamicznego ruszania spod świateł. Czuć różnicę między trybami ECO a SPORT. Jak na rodzinne auto w sam raz, by obyło się bez choroby lokomocyjnej dzieci :-)
5,0
Skrzynia biegów
Działa ok, przy spokojnej jeździe miejskiej często nie czuć zmiany biegów, dopiero przy dynamicznej jeździe jak słychać wysokie obroty silnika.
5,0
Układ jezdny
Auto ma mechaniczny napęd 4x4 co czuć. Ładnie rusza z mokrej nawierzchni lub z szutrów. Zawieszenie jest komfortowo / sprężyste, pracuje cicho. Przy mocnych skrętach auto trochę się przechyla. Poza tym jest "przyjemne".
4,0
Karoseria
Na zewnątrz ok, podwozie raczej słabo zabezpieczone przed korozją. Jak ktoś planuje użytkowanie auta przez 8-10 lat warto w to zainwestować, bo fabryka tego nie zrobiła :-(
Komfort
5,0
Widoczność
Z Przodu i z boków ok, gorzej z tyłu. Kamery 360 bardzo pomagają przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, wentylacja działa sprawie, jest podgrzewana przednia szyba, grzana kierownica oraz fotele. W upały przydają się wentylowane siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest przestronne. Dwójka dorosłych + 2 dzieci spokojnie się zapakuje, bagażnik jak hybrydę jest jest ok. Osoby o wzroście 190cm mają miejsce na nogi z tyłu i miejsce nad głową. Ciężko tu się do czegoś przyczepić.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/h jest cicho. Powyżej zaczynają się szumy. Wielu użytkowników na to narzeka i faktycznie przy 140-150km/h szału nie ma, ale moim zdaniem dramatu także nie ma. Zwyczajnie słychać szum lub silnik jak wchodzi na wysokie obroty i tyle. Można rozmawiać, nie trzeba krzyczeć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nowe auto, więc nie jestem w stanie ocenić kosztów serwisowania. Natomiast na uwagę zasługuje ulta niskie spalanie po mieście przy codziennym ładowaniu. Jak ktoś dziennie pokonuje np. 60-65 km to spalanie będzie wynosić około 0,5l na 100km ! Max co przejechałem na samym prądzie to około 70 km, czyli wynik przyzwoity.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na konkurencje KSV PHEV wyceniona jest bardzo rozsądnie. np. Toyota RAV4 PHEV jest wyraźnie droższa. Myślę, że dla osób jeżdżących mało w długie trasy ze swoim prądem i miejscem do ładowania zakup warty swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, natomiast to nowe auto, więc ocena nie-reprezentatywna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, natomiast to nowe auto, więc ocena nie-reprezentatywna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
[l/100km]