Silnik
: Silnik ale elektryczny. Spalinowy za dużo pali.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wadliwe działanie aystenta pasa ruchu - mimo że jest 2 etapowy.
4,0
Całokształt
Auto polecam. Może nastawienie było zbyt optymistyczne i jest kilka bolączek - co jednak nie przysłania faktu że auto jest godne polecenia. Opiszę tutaj głównie silniki. Elektryczny - rewelacja - niby 90KM ale naprawdę dobrze rozpędza samochód. Czy pobiera dużo energii - nie mam porównania. Jak się mocno przyciśnięcie to na bateriach 30km i prądzie. Jak nie - to nawet 70km. A spalinowy - w dobie gdzie naprawdę podobne auta mieszczą się w 8 litrach - tutaj trzeba bardzo eko jeździć żeby taki wynik osiągnąć. Autostrada to 10-12 litrów. Jeżdżę głównie koło przysłowiowego komina więc głównie na elektryku (ładowanie w domu z paneli) ale każdy wyjazd poza zasięg baterii to wir w baku a bak zmniejszony do 40 litrów więc częstsze tankowanie. Na elektrycznym natomiast można zrobić przy bardzo eko-jeździe 70-75km, 65 km jest spokojnie do osiągnięcia. Napęd na 4 koła - bardzo dobra sprawa - nie jak w Peugeocie silnik z tyłu napęd na niby 4 koła - jak masz prąd. Auto przestrzenne, wygodne ale widać oszczędności naprawdę zupełnie nielogiczne - brak lampek led przy lusterkach które trzeba włączyć ..... przełącznikiem. Brak amortyzatora przy przedniej masce (VW golf z 2019 to ma), gdzie tylko można - brak wierzchniej warstwy lakieru, brak zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia itd. Kiepsko działający asystent pasa ruchu. Rewelacyjne światła - w nocy komfort nieziemski - łącznie z wycinaniem aut jadących z naprzeciwka. Fotele wygodne, dużo miejsca w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik elektryczny - brak uwag. Zaskakuje jak z 92KM potrafi łatwo rozpędzić samochód. Spalinowy - to spalanie ...... porażka.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie, cicho - tak jak powinna działać
3,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi - jak na 1.8tony. Trochę za sztywne zawieszenie i podskakiwanie na nierównościach. Totalnym nieporozumieniem jest asystent pasa ruchu który gubi pas mimo że są wymalowane linie boczne i środkowe. Serwis twierdzi że wpływa na to m.in. fakt rzucania cienia przez drzewa itd. Kuriozalne tłumaczenia. Toyota Corolla nie potrzebuje nawet linii malowanych i działa asystent.
4,0
Karoseria
Drażni ekonomia i brak malowania wszystkiego co tylko nie widać z zewnątrz.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku - z racji używania kamer, ciężko ocenić widoczność do tyłu.
5,0
Ergonomia
Przestronne auto, wszystko tam gdzie powinno być.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnio działa wentylacja foteli - jest zbyt delikatna. Dobrze działa sprzężenie ogrzewania/chłodzenia z warunkami zewnętrznymi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak uwag. Duże auto - dla czteroosobowej rodziny jest ok.
3,0
Wyciszenie
Spodziewałem się czegoś więcej w samochodzie powyżej 200k. Jest głośno powyżej 120km/h, słychać hałas z zawieszenia. Totalną porażką jest system dodatkowego nagłośnienia Hermana - bez sensu wydane pieniądze - lepiej zostawić bazowe głośniki i zlecić wymianę na porządny sprzęt - fakt że grają lepiej niż bazowe ale nie za 2 500zł.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana po 1500km oleju - 700zł. Więc tanio nie jest. Ponadto niezrozumiałe jest wymiana oleju po 15tys w przypadku gdy jeździ się głównie na silniku elektrycznym. Serwis nie jest do tergo przygotowany bo bez problemu mogą zczytać ile pracował silnik spalinowy a ile elektryczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na chwilę obecną jak ktoś nie ma możliwości "tankowania" prądu pod domem i jeździ więcej niż 70km - zupełnie nieopłacalny zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wadliwe działanie asystenta pasa ruchu, zawiesił się środkowy panel, stukotało oparcie fotela pasażera na wybojach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI PHEV 265KM 195kW
[l/100km]