Układ hamulcowy
: Hamulce super. Auto staje w miejscu.
4,0
Całokształt
2.0 CRDI 185KM automat 6 biegów, 4x4. Business-line. Samochód posiadam od ok 6miesięcy kupiony od pierwszego właściciela (salon Polska). Poprzednie auto ford galaxy 2014r. Na razie zero awarii, po zakupie moja chęć, ale serwis nie rekomenduje wymiany oleju w skrzyni biegów, zatem zrobiłem to w niezależnym zaprzyjaźnionym warsztacie który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi- okazało się że brakowało trochę oleju (nie wiadomo z jakiego powodu) co w dłuższej perspektywie prowadziłoby do agonii skrzyni. Po wymianie skrzynia dużo lepiej (płynniej) zmienia biegi. Co denerwuje- dużo mniej miejsca i mniej schowków niż w galaxy, trochę twarde zawieszenie,ale w końcu to inny rodzaj samochodu i na to się godziłem. Jedna dziwna rzecz- dużo nowoczesnej elektroniki które pomagają w jeździe, a brak np. automatu do szyb i trzeba trzymać cały czas przycisk aby otworzyć lub zamknąć okna (poza szybą kierowcy). Przednie obydwa fotele w każdej pozycji elektrycznie regulowane-ale brak ich pamięci! Trochę za mały zbiornik paliwa, pojemność bagażnika po obniżeniu (2 poziomy) i przerobieniu na płaską podłogę-na bardzo przyzwoitym poziomie. Na plus ogrzewanie przednich i tylnich foteli i regulowane oparcie tylnej kanapy. Android Auto działa szybko i sprawnie jak i cała stacja multimedialna. Koło dojazdowe, gaśnica, trójkąt i klucze w bagażniku pod ruchomą podłogą. Wnętrze w chłodne dni szybko się nagrzewa, a w gorące szybko chłodzi-czynnik 1234. Super czułe hamulce i dobre wspomaganie kierownicy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Udałem się na Hamownie- która oryginalnie pokazała średnio 181km i 388Nm. Dołożyłem w granicach bezpieczeństwa i odpowiednim zakresie dla skrzyni i dpf 25km i 70Nm. Teraz dużo przyjemniejsza jazda i czuć moc nawet w cztery osoby . Przy spokojnej (ale nie na emeryta) jezdzie spalanie ok 8 litrów, a korzystanie z pełnych możliwości w mieście to nawet 11, ale coś za coś, w końcu to automat i napęd na 4 koła.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 6 biegów-nie jest to demon prędkości i płynności jak skrzynia dwusprzęgłowa (dsg czy powershift) ale do normalnej jazdy wystarczy. 100km/h to niecałe 1750 obr/min.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardy.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Średnia-wysoko poprowadzona linia drzwi-aczkolwiek porównywalna z autami tego segmentu. Kamera cofania i czujniki przód (długa maska) i tył bardzo pomagają. Ogromne boczne lusterka na duży plus.
4,0
Ergonomia
Niestety mało schowków w zasięgu pasażerów. Schowki w tylnich drzwiach malutkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ Szybko chłodzi i szybko nagrzewa wnętrze pojazdu. Czynnik chłodniczy 1234 czyli drogi i powiedzmy że ekologiczny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po zmianie z forda galaxy 2014r niestety odczuwałem brak miejsca pod każdym względem- teraz już się pomału przyzwyczajam. Cztery dorosłe osoby jadą wygodnie z szerokim podłokietnikiem.
4,0
Wyciszenie
Silnik trochę słychać podczas przyspieszania, a podczas jednostajnej prędkości 100-130 cisza, ewentualnie słychać opony gdy gorsza nawierzchnia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW
[l/100km]