Przeniesienie napędu
: Napęd sprawdza się świetnie w trudnych warunkach takich jak deszcz czy śnieg. Nie jest to terenówka ale w codziennym użytkowaniu sprawdza się wyśmienicie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Hałaśliwy plastik którego nie można zlokalizować i wpada w rezonans.
5,0
Całokształt
Kia sportage w codziennym eksploatowaniu sprawdza się wyśmienicie jak i w mieście tak i na autostradach. Z tym drugim jedynie jest problem jak jest duży wiatr, bo czuć to na kierownicy. Ogólnie jest to moja druga Kia. Wcześniej był Proceed i w skrócie mogę napisać stosunek jakości do ceny całkowicie się zgadza. Jedyny problem z Kia to są serwisy z mojego doświadczenia jeśli przez pierwsze dwa lata nic się nie dzieje to z Kia raczej się nic nie stanie. Za rok lub dwa będę przesiadał się na większy może sorento, a może całkowicie coś innego. Ja ze swojej strony gorąco polecam Kia jako samochód ale jak to wiadomo różnie można trafić :) Pozdrawiam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o zadowalających osiągach. Moc ponad 180 km pozwala na swobodne wyprzedzanie jak i w połączeniu z 4 napędem normalnym co nie oznacza skromnym spalaniem. Silnik dosyć mocno słychać w mieście na trasie lepiej się sprawuje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma swoje minusy i plusy zależy co kto wymaga. W trybie normalnym skrzynia jest ospała, a w trybie sport działa jak DSG w trybie normalnym. Ja osobiście w mieście jeżdżę często w trybie sport, bo auto reaguje natychmiast, a w trybie normalnym te straty sekundowe rodzą pewną nieufność do ruszania w dużym ruchu.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Lakier słabo znosi autostrady. Po przejechaniu ponad 80000 tyś km głównie autostradowo, pojawiło się dużo odprysków jak na tak nie duży przebieg.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa głośno ale wydajnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Na zimnym silniku głośno słychać silnik oraz przy niskich prędkościach. Powyżej 130 km/h również mocno słychać wiatr oraz szum kół ale jeśli wziąć stosunek ceny do jakości to jest duże OK!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części kosztują co do wielkości samochodu niewiele. przebieg 83000 tyś. wymiana po 60000 tyś klocków przód, tył dalej ma jakieś pare mm. co 20000 tyś wymiana olejów oraz filtrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka to trzeszczący plastik gdzieś pod kierownicą oraz spalony LED przeciwmgłowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Przebieg 83000 tyś.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW
[l/100km]