Bardzo pozytywny samochód; całkiem ładnie wygląda zwłaszcza w czerni, sprawdzony dobry silnik 2.0 crdi, naprawdę dobre prowadzenie, sprężyste zawieszenie, nie przeszkadza w jeździe, bardzo dobra obsługa w salonie - ukłon dla P. Maxa z N.Sącza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika, bardzo cichy, łańcuchowy napęd rozrządu, bardzo dużo oleju gwarantuje dobre chłodzenie i smarowanie. Zaboli przy wymianie. Motor najlepiej czuje się już od 1500rpm. Na razie nie kręcę pow 2500, musi się dotrzeć i ułożyć. Po każdym odpaleniu czekam okł. 20 sek żeby dopłynął olej do głowicy i sprężarki a po jeździe daję mu chwilkę, żeby wychłodziły się wtryski, głowica i turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w Octawi, nie ma klikania ale też nie haczy, skrzynia raczej mało elastyczna, trochę trzeba pomieszać zwłaszcza w obrębie 4/3/2. Nie mam mowy o elastyczności poprzednika z VW 1.9 130KM, ale taki urok SUWa. Za to skrzynia i napęd bezszelestne.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja na naszych niby drogach, bardzo jędrny i elastyczny słowem zdrowa 18-tka. Zwrotność bardzo dobra, neutralny, nie buja i nie wyjeżdża w zakrętach idzie bardzo pewnie. Nie dobija, nie ma różnicy ile osób ma na pokładzie.
5,0
Karoseria
Bardzo ładny design mnie się podoba, ładna maska i tył, na razie zauważyłem jedną rzecz - a mianowicie podczas deszczu z rynien maski woda leci na szybę. Tego w VW nie uświadczyłem nigdy....może mniej wosku na masce???
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na suwa bardzo dobra, duże lusterka, niezła widoczność do tyłu po wewnętrznym wstecznym samo ściemniającym się w nocy, natomiast słaba po skosie za przednim fotelem pasażera. Kamera cofania załatwia sprawę ale musi być czysta.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na medal, nic nie zaskakuje i nie przeszkadza, samochód komunikuje się z kierowcą dyskretnie i nie nachalnie. Troszkę za cienki wieniec kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze pomimo dużej kabiny, zobaczymy jak będzie w zimie i lecie....
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik mniejszy niż w kombi, sprawa jasna. Samochód wygodny, grzane fotele. Super sprawa.
5,0
Wyciszenie
Tutaj muszę odpalić maxa. Rewelacja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód kosztował nie mało, 7 lat gwarancji po min 1000 pln na rok.....hm.... Mam nadzieję że po za zalecanym 1x/rok nie będę musiał spotykać serwisantów. Żaden samochód, nowy do tanich nigdy nie należał.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje się że nie jest źle, w tej klasie koszty są zawsze podobne i raczej nie małe, no chyba że ktoś kładzie laskę na obsługach i jeździ do oporu i sprzedaje. Znamy takich...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 600km, odpukać, pojeździmy zobaczymy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]