Mieszane odczucie co do samochodu z tym konkretnym układem napędowym...1.7 CRDI 141 KM i skrzynią 7DCT.
Ogólnie samochód poprawny i całkiem sympatyczny do codziennej eksploatacji.Kupiona wersja L+Bizness Line tak więc praktycznie pełne wyposażenie.Cena zakupu we wrześniu 2017 wyniosła 112000 zł.
Jeśli chodzi o sprawy które najbardziej denerwują to głownie skrzynia biegów-totalna porażka!
Rownież wiele dodatkowego wyposażenie pozostawia wiele do życzenia jesli chodzi o poprawność działania.Nagłośnienie JBL to jedna wielka lipa,wogóle nie gra w porównaniu do seryjnego nagłośnienie w każdym kompakcie Forda,Opla czy nawet francuskich marek! JBL to tylko chwyt marketingowy! Podgrzewanie skórzanych foteli trwa weki...czujemy ciepło po ok 6 minutach! Słaba klimatyzacja.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik do codziennej jazdy wystarczający.Nawet do wyjazdów wakacyjnych daje radę,można bez problemu z obciążeniem utrzymywać autostradowe 140 km/h przy umiarkowanym spalaniu. Powyżej 160 km/h już nie ma czym jechać.
1,0
Skrzynia biegów
Dramat!! Głownie dlatego bym po raz 2 nie kupił.
Skrzynia przeciąga biegi,gubi się z przełożeniami,jezdzi na półsprzęle! Przez 28000 km skrzynia była 4 razy na serwisie-przywrócenie ustawień fabrycznych,nowy soft,nawet wymiana całego zespołu sprzęgła i dalej lipa. Przy niskich temperaturach na zewnątrz ok 0 stopni nie da się jezdzić po osiedlu na zimnej skrzyni bo jezdzi na półsprzęgle,przeciąga biegi....silnik wyje a auto stoi w miejscu! Nie polecam
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze zestrojone,pozwala naprawdę szybko jezdzić w zakrętach bez przechyłów lecz niestety głośne. Słabo wytłumione i przez to odnosi się wrażenie jakby coś stukało.
4,0
Karoseria
Bez uwag.Srebrny metalik z chromowanymi dodatkami wygląda elegancko.Blachy i spasowanie wyglądają na solidne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność naprawdę dobra w każdym kierunku.duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić.Obsluga intuicyjna,wszystkie przełączniki logicznie rozplanowane.Instrukcja nie jest potrzebna by ogarnąć samochód i wyposażenie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja według mnie slabo chłodzi.Nagrzewa się dosyć długo w porównaniu do moich poprzednich diesli.
Dramatem jest podgrzewanie foteli ktore zaczyna działać dopiero po 6-8 minutach....prędzej własnym tyłkiem ogrzejemy fotel niż odwrotnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca a z tyłu w zależności od wzrostu pasażerów na przednich fotelach.Raczej ciężko by trzy dorosłe osoby podróżowały z tyłu na dłuższym odcinku...chodzi o szerokość.Jak kierowca i pasazer z boku mają do ok 180cm to z tyłu miejsca dla pasażerów podobnego wzrostu wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Niby to tylko Kia ale jest głośno.Zawieszenie praktycznie nie posiada wygłuszenia,jazda w mieście po nierównościach mało przyjemna.Autostrada do 140 km/h znośnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem ile serwisy kosztują ale za wymianę oleju na 15 tyś km zapłaciłem 460 zł....sporo!
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 112000 zł to chyba bezkonkurencyjna oferta patrząc na to że ma się silnik diesla,automatyczną skrzynię biegów,skórę,nawi,pełną elektrykę i wiele innych gadżetów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wyjezdzie z salonu jakieś niedociągnięcia w postaci ruszającego się fotela,pisków hamulców...zrobione w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów!! Po zmianie zespołu sprzęgła na nowe ulepszone,dalej nie działa jak należy!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 141KM 104kW
[l/100km]