Auto bardzo dopracowane. Jazda nim sprawia codzienną przyjemność. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra. Kupione w wersji Business Line i w swoim przedziale cenowym bezkonkurencyjne. Zrobiłem objazd salonów i nawet bliźniaczy Tucson nie oferował tyle co Sportage za zbliżone pieniądze. Jako, że priorytetem dla mnie było bogato wyposażone wnętrze i automat, konkurencja oferowała podobny poziom wykończenia za co najmniej 20 tysięcy więcej. Przesiadłem się z wolnossącego 1.6 110KM, z którego wyciskałem maksimum, a jednak 1,7crdi 141km potrafi spowodować u mnie szeroki uśmiech. Skrzynia DCT pracuje szybko i przewidywalnie. Jazdę testową odbywałem egzemplarzem 1.6T-GDI i wielkiej różnicy nie widzę oprócz przepaści w poziomie spalania. Jak większość nabywców tego typu aut, nie potrzebuję napędu AWD i byłbym skłonny zakupić motor benzynowy gdyby był sparowany ze skrzynią DCT i napędem na jedną oś. Przestrzeni w kabinie jest dużo i doceniam fakt, że pasażer za mną (mam 183 cm) może wyciągnąć nogi, gdzie zwykle fotel musiał brać między kolana. Bagażnik jest wystarczający, tym bardziej, że widziałem co brałem i nie lubię wozić powietrza, co czynię przez 90% czasu użytkowania auta. Po zdjęciu rolety na wakacje z dwójką dzieci wystarcza. (Do KIA - nie rozumiem, dlaczego nie można było zrobić po obniżeniu całkowicie płaskiej podłogi - podłoga za tylnym oparciem idzie ku górze bo taka jest prowadnica, a przecież z niczym nie koliduje).
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje równo i kulturalnie. Wyczuwalna niewielka turbo-dziura lecz po chwili ciągnie bardzo dobrze. W mojej opinii złoty środek do tego auta. Daje sobie radę z masą auta przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Do 160km/h przyspiesza żwawo i płynnie. Powyżej już jest gorzej ale to jest bez znaczenia bo tym autem przyjemność jest się toczyć a do wyższych prędkości nie kupuje się SUVa.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia DCT zasługuje na pochwałę. Pracuje szybko i przewidywalnie. Rewelacyjnie przeciąga i redukuje biegi w zależności od pochyłości nawierzchni. Na autostradzie zdecydowanie lepiej sprawuje się w trybie sport. W efekcie w ogóle nie mam potrzeby używać trybu sekwencyjnego.
5,0
Układ jezdny
Auto sztywne, dobrze trzyma się drogi i właśnie takiego potrzebowałem , które nie będzie wyposażone w belkę skrętną. Celowo pozostawiłem felgi 17" bo cenię sobie spokój na warszawskich dziurach. Mimo tego auto nie myszkuje przy wyższych prędkościach. Komputer pozwala na poprzeczny uślizg osi zanim zacznie reagować. Nawet przy prędkości maksymalnej auto prowadzi się pewnie i nie myszkuje.
5,0
Karoseria
O gustach się nie dyskutuje. Gdyby auto mi się nie podobało, nie kupiłbym go.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra. Przydaje się kamera cofania. Duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Obsługa systemu multimedialnego jest intuicyjna. Wnętrze jest świetne i nowocześnie urządzone. Duży plus za wielopłaszczyznową elektryczną regulacje foteli wraz z podparciem lędźwia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa dobrze. Plus za nawiewy na tylną kanapę. Klimatyzacji nie miałem jeszcze okazji przetestować. Fotele nagrzewają się bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo. Miejsca na nogi nie brakuje. SUV idealny dla rodziny 2+2.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń. Tym bardziej, że w moim poprzednim aucie przy prędkości autostradowej nie można było rozmawiać. Tu można mówić szeptem i każdy cię usłyszy. Spod maski słychać cichy pomruk i nie męczy hałas diesla. Przy stałej prędkości nie odczuje się diesla pod maską.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7 lat gwarancji bez specjalnych wyłączeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze skalkulowane auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 141KM 104kW
[l/100km]