Inne
: Wyciszenie kabiny, jakość materiałów i wykończenia, najlepszy współczynnik cena/jakość
5,0
Całokształt
Bardzo długo szukałem nowego samochodu. Priorytetem była automatyczna skrzynia biegów. Sprawdziłem chyba wszystkie samochody w cenie do 200 tys. zł. Ostatecznie wybierałem między 1,7 diesel a 1,6 turbo benzyna. Kupiłem diesla i myślę, że była to właściwa decyzja
Wrażenia
4,0
Silnik
Do ok 150 km/ godz. przyśpiesza w miarę płynnie a później dostaje zadyszki. W codziennej eksploatacji całkowicie wystarcza i pali ok. 3 l mniej paliwa w stos. do benzyny. To co zadecydowało o wyborze to współpraca ze skrzynią biegów - ze względu na niższe obroty pracuje ciszej.
5,0
Skrzynia biegów
Wcześniej klasyczna skrzynia automatyczna. Teraz znaczna poprawa. Szybko zmienia biegi, w trybie sport nieco szybsza. Brak różnicy w stos. do DSG VW.
4,0
Układ jezdny
Sprężyste zawieszenie. W stos. do innych SUV i VAN bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Stosunkowo małe okna. Widoczność jak w innych takich samochodach.
5,0
Ergonomia
Wersja business line. Jakość wykończenie i ergonomia na wysokim poziomie. Wg mnie lepiej niż w Vw Touran`ie- szczególnie, że 50 tys zł. różnicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu 130 kg - jest dobrze
5,0
Wyciszenie
Największe zaskoczenie. Cisza. Przy 160 km/godz normalna rozmowa. Opony od razu zmieniłem na Michelin Crossclimate - słychać tylko szum wiatru na lusterkach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Typowe koszty utrzymania samochodu średniej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
To mój 15 samochód. Miałem możliwość zakupu samochodu klasy premium. Wybrałem "złoty środek".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez usterek. Poprzednia Kia w ciągu 2 lat jedynie wymiana lampy przeciwmgłowej ze względu na utrzymującą się wilgoć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 141KM 104kW
[l/100km]