Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage IV SUV Facelifting

Norbert, 4 lata temu
Silnik 1.6 GDI 132KM 97kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wnętrza, ergonomia i komfort.
Przeniesienie napędu : precyzyjna skrzynia biegów
Silnik : pod względem ekonomii
5,0
Całokształt
Z uwagi na częste wyjazdy w plener w tym z platformą rowerową, czy na narty szukałem poręcznego SUVa średniej wielkości, który będzie poręczny również do jazdy w mieście i zapewni ekonomiczne użytkowanie (ok 20-22tys. km rocznie), a jego cena nie będzie wyższa niż 110 tys. PLN. Testowałem Skodę Karoq, Seata Tarraco 1.5 TSI manual i automat jednak zużycie paliwa w tych autach nie było rekompensowane osiągami. Testowałem też Outlandera, również 2 wersje - ze skrzynią manualną i automatem. Outlander bardzo mi się podobał pod względem komfortu jazdy i działania automatycznej skrzyni, ale działanie multimediów oraz ergonomia -rozplanowanie przycisków i funkcji nie było najlepsze, na dodatek spalanie w trasie - bolało. Testowałem również RAV4 -wersję hybrydową z napędem na przednią oś. Spalanie super - pomiędzy 4,6 a 5,5 litra w cyklu mieszanym i po drogach gminnych, duży bagażnik, ale jakość materiałów, wykończenie wnętrza i ergonomia nie były na 5. W końcu przymierzyłem się do KIA Sportage - testowałem dwie wersje silnikowe 1.6 GDI i 1.6 T-GDI. Spalanie tego ostatniego in minus, osiągi bez szału a spalanie, jak w Macan-ie. Wersja L+BL 1.6 GDI taki padł mój wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi bez szału, wystarcza do codziennej jazdy do bez emocji, do przemieszczania się z punktu A do B. To nie jest silnik do ścigania się spod świateł. Trzeba wyprzedzić- redukcja 2 biegi w dół i wio. Dość elastyczny przy prędkościach między 40-110km/h. Wybrałem ten silnik świadomie, zależało mi na ekonomii przemieszczania się. Nie daję 5 gwiazdek bo brakuje momentu zwłaszcza powyżej 120km/h. Jeśli dużo jeździcie autostradami - wybierzcie Diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjne działanie, wybieranie biegów - krótki skok i charakterystyczny "klik". Wzór do naśladowania, niczym dawne skrzynie montowane w hondach.
5,0
Układ jezdny
Jak na SUV z napędem na przód bardzo poprawnie. Wygodnie i komfortowo ze wskazaniem jednak bardziej na sztywność zwieszenia. Pod tym względem fajniej było w Seat Tarraco - jeszcze bardziej sportowa charakterystyka, z drugiej strony był Mitsu Outlander i RAV4 - bardziej komfortowe, ale też mniej sztywne. Pod tym względem w Sportage w moim osobistym odczuciu odnalazłem złoty środek.
4,0
Karoseria
O gustach się nie dyskutuje, więc wygląd i jego ocenę pomijam. In minus - trwałość lakieru, ale to ból chyba wszystkich współczesnych samochodów niezależnie od marki. Na plus - wygodny dostęp do auta, szeroko otwierające się drzwi, wygoda we wsiadaniu i wysiadaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki 5*, do tyłu 3*, średnia 4*.. Bardzo przydaje się kamera z tyłu.
4,0
Ergonomia
Wzór do naśladowania. Każda funkcja, każdy przycisk - logicznie rozplanowane. Przyciski na kierownicy - intuicyjne. Sterowanie nawigacją TOM TOM łatwe. System multimedialny przejrzysty i responsywny. Pod tym względem bezwględny numer 1, na drugim miejscu Tarraco, dalej RAV4 i Outlander. Z drugiej strony komfort podróżowania - Outlander w moim odczuciu był bardziej wygodny, taki kanapowy - w stronę amerykańskich VANów. Ale KIA zapewnia wygodę w wielogodzinnym nawet podróżowaniu dla 4 osób. Z tym że uwaga, moje auto ma fotel kierowcy z regulacją podparcie odcinka lędźwiowego i warto wybrać taką wersję wyposażenia by ta funkcja znalazła się w waszym aucie. In minus? Centralny podłokietnik z przodu nie ma regulowanej wysokości i za to zabieram Kii jedną gwiazdkę, bo podłokietnik z regulowaną wysokością miałem już m.in. w Oplu Zafira B z 2011 roku w jakieś bieda wersji wyposażenia. Brak tej regulacji uniemożliwia trzymania ręki na kierownicy i podparcia łokcia jednocześnie, co mogłem robić m.in. w Dodge Grand Caravan czy Opel Zafira B i C.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, zarówno zimą jak i latem, warto wybrać wersję z podgrzewaniem dolnej części przedniej szyby - tam gdzie spoczywają wycieraczki, bo ta funkcja świetnie sprawdza się zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak w videotestach dostępnych na popularnej platformie na literę Y. Auto zapewnia komfortowe podróżowanie dla 4 osób nawet w całodziennych podróżach. By być sprawiedliwym dodam, że pozostałym wyżej wymienionym autom, które testowałem pod względem przestrzeni też nic nie brakowało.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h robi się głośnawo, ale to cena poruszania się SUV-em. Nie jest to jakiś bardzo uciążliwy hałas, ale jest. Jeśli nie miałeś wcześniej SUVa to nim się zdecydujesz na zakup, koniecznie spędź przynajmniej 10 minut na autostradzie. Mając kiedyś BMW 5 w wesji touring opiszę to tak. W sportage jest przy 120km/h tak jak w BMW 5 przy 150-160 km/h. Daję mimo wszystko 4* bo u konkurencji nie jest wcale lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakie koszty? Póki co wymiana oleju i filtra oleju po 1500km w ASO (w ramach jakiegoś pakietu zapłaciłem poniżej 250 PLN).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość fantastyczna. Zdecydowanie nr 1 spośród testowanych aut. Na 2gim miejscu był outlander wraz z Tarraco, na kńcu RAV4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam o czym pisać...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma o czym pisać...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage IV SUV Facelifting