Brzydkie, ale dosyć pożądane i bezawaryjne auto, które zaskoczyć może niskimi kosztami eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik crdi 184km jest pozornie mocny, ale przy prędkościach autostradowych brakuje mu nieco wigoru że względu na opory powietrza. Kultura pracy trochę słabiej wypada niż np konkurencja z PSA, czy VW. Spalanie raczej adekwatne do rodzaju pojazdu. W Sportage jest skonfigurowany w ten sposób, że bardzo ładnie ciągnie od dołu i każde dodanie gazu przy jeździe miejskiej sprawia, że auto natychmiast przyspiesza. Przyjemnie się tym jeździ po mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Wolna, zwiększająca zużycie paliwa, bark trybu sportowego... Jednak bardzo miękko zmieniająca biegi. Nie robi kretyńskich rzeczy, jak trzymanie auta na jak najwyższym biegu. Nie ma żadnych wibracji. Moim zadaniem przypadnie do gustu każdemu, kto nie szuka sportowych wrażeń i lubi zwyczajną wygodna jazdę.
4,0
Układ jezdny
Zwiedzanie świetnie radzi sobie sobie przy pokonywaniu zakrętów i jak na suva, to daje całkiem spore poczucie pewności w prowadzeniu. Niestety drugą stroną medalu jest podstawienie na nierównościach.
Układ kierowniczy nie daje może sportowych wrażeń i wyczucia, ale ma dobre przełożenie, progresywną siłę wspomagania. Całokształt jest ok
4,0
Karoseria
Może się podobać lub nie, ale jakość montażu jest zaskakująco dobra. Lakier jest bardzo, jak na dzisiejsze czasy odporny na rysy.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo ulta szerokich słupków A i C nie ma jakichś dużych problemów z widocznością. Lusterka zewnętrzne są ogromne i cofanie nigdy nie sprawiało mi żadnych problemów
5,0
Ergonomia
Jest super. Wszystkie przyciski na miejscu, bez udziwnień. Pozycja za kierownicą jak dla mnie idealna. Fotele wygodne i nawet mają trzymanie boczne. Jedyne co mnie trochę drażni, to obsługa komputera pokładowego za pomocą przycisków przy zegarach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna. Zimą slink nagrzewa się zaskakująco szybko i po kilku minutach od odpalenia nawet w największych mrozach z nawiewów leci ciepłe powietrze. To ogromny plus, który sprawia, że nie będę narzekał na brak kratek wentylacyjnych dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest całkiem sporo, może poza bagażnikiem, który jest dosyć przeciętnych rozmiarów. Materiały są klasy aut japońskich o generację starszych, ale jakość montażu jest dosyć wysoka i nic nie trzeszczy. Pomimo 200tys nic w środku nie wygląda na zużyte, czy wytarte. Stylistyka wnętrza może się podobać, chociaż dla mnie to ładnie nie jest
4,0
Wyciszenie
SUV nie może być chichy przy prędkościach autostradowych I tak jest też w Kii. Do 100kmh jest ok, później robi się głośno i uciążliwie. W deszczu poziom hałasu nie wzrasta jakoś mocno, więc wyciszenie nie może być tragiczne. Silnik słychać trochę bardziej niż by się chciało
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic w aucie nie jest skomplikowane i można to tanio, często samemu naprawić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dobrze wykonane i nadzwyczaj bezawaryjne. Jeśli ktoś lubi ten rodzaj samochodów, to trudno nie polecić mu Sportage 3
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad 200tys km i nic się nie psuje. Zero problemów, nawet tych typowych dla diesla. Brawo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 184KM 135kW
[l/100km]