Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

Kierowca, 10 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sportage III SUV 2.0 CRDi 184KM 135kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
2,77
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
PRZECIĘTNIE
Wrażenia
2,0
Silnik
Moc i moment obrotowy wskazuję, że samochód powinien być dynamiczny jednak w rzeczywistości jest ospały i przy tym głośny.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety posiada tzw. "hacząca" dwójkę. dość ciężko jest ją znaleźć szczegónie podczas szybkiego manewrowania w jeździe miejskiej.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie i komfort jest OK poza jednym małym (dużym) minusem. Auto posiada jakąś "niewidzilaną barierę" którą należy przełamać podczas skręcania. W czasie rozpoczynania skrętu wyczuwalny jest jakby punkt zdecydowanego oporu po przełamaniu którego układ kierowniczy pracuje płynnie.
Komfort
1,0
Widoczność
No cóż fatalnie. Małe szyby robią swoje. Do miasta nie polecam. Kamera cofania i czujniki parkowania ratują sytuację.
4,0
Ergonomia
Nie ma do czego się przyczepić poza przyciskami sterującymi komputerm umieszczonymi na desce rozdzielczej. Trzeba oderwać rękę od kierownicy żeby zmieniać rodzaj wyświetlanej informacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok
2,0
Wyciszenie
Nie spodziewałem się wyciszenia na poziomie BMW czy Mercedesa ale zdecydowanie oczekiwałem lepszego wyciszenia. Słychać wyraźnie huk toczących się opon, warkot silnika i huk opływającego powietrze. Efekt - w okolicach 130km/h słuchanie radia staje wyzwaniem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zupełnie przeciętnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kierując autem mam wrażenie że pedał gazu jest zdecydowanie opóźniony, nie połączony z silnikiem (jakby od auta jadącego obok:)). Przyspieszenie następnie zwolnienie pedału gazu a obroty jesze przez chwilę rosną?! Przypadłość ta objawia się tym że każdorazowo prz zmianie biegów mam efekt "brrrum". Wymiana czujnika sprzęgła i komputera sterującego niestety nie przyniosła poprawy. Serwis zgrał wszystkie parametry i stwierdził że jest OK :( Wyraźne opóźnienie reakcji jest też wyczuwalne w czasie przyspieszania, naciska pedał i nic ...po chwili silnik zaczuna przyspieszać. Może to przypadłość tego modelu... i tak powinno być...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kierując autem mam wrażenie że pedał gazu jest zdecydowanie opóźniony, nie połączony z silnikiem (jakby od auta jadącego obok:)). Przyspieszenie następnie zwolnienie pedału gazu a obroty jesze przez chwilę rosną?! Przypadłość ta objawia się tym że każdorazowo prz zmianie biegów mam efekt "brrrum". Wymiana czujnika sprzęgła i komputera sterującego niestety nie przyniosła poprawy. Serwis zgrał wszystkie parametry i stwierdził że jest OK :( Wyraźne opóźnienie reakcji jest też wyczuwalne w czasie przyspieszania, naciska pedał i nic ...po chwili silnik zaczuna przyspieszać. Może to przypadłość tego modelu... i tak powinno być...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage III SUV 2.0 CRDi 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
92,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage III SUV