Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage III SUV

Martin, 12 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Sportage III SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mam nadzieję , że wytrzyma dziury, które mamy w Łodzi,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pukanie podczas pracy i nierówna praca na wolnych obrotach, niestety jeszcze nie wiem co to jest
3,0
Całokształt
Dobry samochód na nasze drogi , nie straszne mu błoto, śnieg czy wysokie krawężniki, w trasie jedzie jak zwykła osobówka tle że ładniejsza
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik lepszy niż 2.0 benzyna o wiele bardziej dynamiczny, niezłe osiągi bez problemu można osiągnąć na autostradzie 190 mój jedzie max 199 niestety nie ma mowy wtedy o ekonomice , przyspieszenie zadowalające a praca silnika cicha.Teraz trochę o problemach : na wolnych obrotach zwłaszcza kiedy jest zimny coś puka - miałem już wymieniony rozrząd i pompę wody ale problem powrócił ponadto zaczyna pojawiać się nierówna praca , mam nadzieję że serwis wreszcie sobie z tym poradzi. Dobrze że w Łodzi obsługa serwisowa jest świetna , dostaję samochód zastępczy i czekam na telefon aby zgłosić się po zakończeniu naprawy.
5,0
Skrzynia biegów
manualna Skrzynia 6-stopniowa świetna , jeździłem nową optimą w automacie i mogę powiedzieć że jest jeszcze lepsza ale musi mieć w komplecie mocniejszy silnik. Manual daje lepsze oszczędności w spalaniu.
4,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 to coś co musi mieć suv , Należy pamiętać o odpowiednich oponach na zimę, moje nie mają dobrego trzymania bocznego, w tym roku zmieniam je na nowe. Samochód świetnie radzi sobie w śniegu i błocie. Moja rada : przy jeździe po śliskiej nawierzchni pod górę należy wyłączyć całą wspomagającą elektronikę i pozostawić tylko napęd 4x4( radzę się zastosować). Wspomaganie zjazdu to natomiast świetna rzecz. Sztywne zawieszenie skonfigurowane optymalnie do naszych dróg. Wady- przy 12000 miałem wymienione końcówki drążków zaczęły pukać ale to wada fabryczna, którą mieli wszyscy nabywcy nowego modelu.
Komfort
3,0
Widoczność
Wąskie szyby niestety nie sprzyjają dobrej widoczności ale mamy za to dynamicznie wyglądającą bryłę pojazdu. Czujnik parkowania pozwala dobrze radzić sobie z cofaniem i manewrowaniem w ciasnych uliczkach, bez czujnika było by ciężko.
4,0
Ergonomia
Jedna wada , przełącznik wyświetlacza komputera powinien być w kierownicy a nie desce rozdzielczej. Sterowanie funkcjami w kierownicy pomaga w zyciu codziennym a zwłaszcza zestaw głośnomówiący i wybieranie głosowe. Bagażnik mógł by być większy zwłaszcza jeżeli jest kratka( trzeba wyciąć blachę i będzie lepiej ). wiele drobiazgów można wrzucić do komory koła zapasowego. Zapomniałem jeszcze o małej niedogodności - dźwignia regulacji wysokości fotela to utrapienie , wysiadanie i wsiadanie powoduje zmianę ustawień i trzeba je co jakiś czas poprawiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa działa świetnie brawo za klimatyzowany schowek, przetestowane podczas wyjazdu na wakacje gdy na zewnątrz było +40 .Ogrzewanie spisuje się nieźle, ten rok pozwolił to sprawdzić , wyjazd w góry i 30 stopni na minusie, samochód odpalał i rozgrzewał się bez problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca dla kierowcy wystarczająca , na tylnej kanapie też nie jest źle a zwłaszcza jeżeli podróżuje tam 2 pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie zadowalające nawet komfortowe ale nie wybierajcie opcji ze szklanym dachem. Testowałem to przed zakupem i nie polecam osobom, które jeżdżą często z prędkością powyżej 100km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie minimum to 6,5 , na autostradzie 9 , w mieście 8- 8,5. Przeglądy co 30000km , za pierwszy zapłaciłem ok 1000 pln za drugi 1400. Trzeba było wypalić filtr cząstek stałych mimo , że pamiętałem aby go co jakiś czas przepalać w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
świetne wyposażenie, nietuzinkowy wygląd a cena golfa. Najlepsza ocena którą czytałem to : Wygląda jak milion dolarów , jeździ jak pół miliona a kosztuje nie całe 100.000
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam 58000 i jeszcze nigdy się nie popsuła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zobaczymy co będzie z silnikiem jak pisałem mam pewne uwagi do jego pracy, najlepiej jak by mi go wymienili jest przecież na gwarancji

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage III SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage III SUV