Karoseria
: Bardzo pięknie wyglądający samochód. Rzadko kto nie obejrzy się za nim na ulicy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: samoczynne odchylanie się oparcia fotela kierowcy
5,0
Całokształt
Przeważają pozytywy. Mam nadzieję, że tak będzie nadal.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do spokojnej jazdy OK. Gdy chcesz szybciej wystartować okazuje się że przydałoby się nieco więcej koników mechanicznych. Silnik pracuje dość cicho, ale dopiero po rozgrzaniu. Mimo wszystko o wiele przyjemniej "klekocze" niż uwielbiany przez wszystkich 1.9 TDI na pompowtryskach.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety nie jest idealnie. Jedynka wchodzi jakby nie była synchronizowana. Sześć przełożeń zmusza do częstego "wahlowania" lewarkiem. Mimo wszystko nawet w mieście da się jechać na 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje prawidłowo, choć dziwi mnie sposób pokonywania poprzecznych nierówności i dziur w naszych "cudownych" drogach. Jak na SUV-a nieco zbyt słabo to wychodzi. Układ kierowniczy jest trudny do wyczucia przy jeździe na wprost.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu na boki i do tyłu idealnie. Lusterka wielkie jak w TIR ach. Kamera cofania doskonale ułatwia parkowanie tyłem. Nie wyobrażam sobie tego manewru bez niej. Niestety ulokowanie świateł cofania wysoko na klapie powoduje, że w nocy za autem jest ciemno i kamera na niewiele się zdaje.
4,0
Ergonomia
Oprócz typowo koreańskich patentów na włączanie tylnej wycieraczki (przekręcenie pokrętła na dźwigni) wymagających oderwania prawej ręki od kierownicy oraz fatalnie rozwiązanego sposobu przełączania wskazań komputera pokładowego (przyciski za kierownicą przy zegarach) do reszty nie można mieć zastrzeżeń. No może do wyprofilowania siedziska foteli przednich. Odnoszę wrażenie że się z nich zsuwam. Mogłyby też mieć lepsze trzymanie boczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jestem bardzo mile zaskoczony szybkim nagrzewaniem się wnętrza i skutecznością klimatyzacji podczas porannego odszraniania szyb. Póki co w 3 kolejne poranki wystarczyło włączyć odmrażanie przedniej szyby by bez jej skrobania pozbyć się lodu z jej powierzchni w czasie 2-3 minut.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca dużo. Z tyłu jeszcze nie siedziałem. Niestety dziwi mnie sposób ustawienia regulacji wysokości fotela kierowcy. Przy najbardziej obniżonym siedzisku mam zaledwie "3 palce" do sufitu, przy moim przeciętnym wzroście (180 cm) to kiespki wynik.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla jest bardzo dobrze. Chyba że silnik jeszcze się nie nagrzał lub my chcemy "przygrzać" na światłach. Do 140 km/h nie przeszkadza nawet wiatr opływający karoserię.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po pierwszym 1000 km spalanie średnie wg komputera 7 l/100 km. Wg rzeczywistych wyliczeń zużytego paliwa 7,8 l/100 km. Mam nadzieję na dalszy spadek, choć pewnie dopiero na wiosnę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po zakupie wpadł mi w ręce test porównawawczy 16 SUV-ów. KIA Sportage zajęła 3 miejsce po Audi i BMW. To doskonały wynik i całkowicie uzasadniony sukces. Rozważając zakup auta zastanawiałem się nad Dacią, która kusi ceną - niestety braki w wyposażeniu tego autka są na tyle duże, że wolałem zaciągnąc kredyt by dopłacić do mojej fajniutkiej nowej Kijanki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oparcie fotela kierowcy odchyla się samoczynnie. Muszę poprawiać ustawienie oparcia conajmniej dwa razy dziennie. W aucie za 100 000 PLN nie powinno to mieć miejsca. Poza tym ręczny łapie tylko na jedno koło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez problemu i oby tak do czasu sprzedaży.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CRDi 116KM 85kW
[l/100km]