Układ elektryczny
: Brak bezpieczników układu elektrycznego - świateł wnętrza wyłączanych po zamknięciu itp. Dobiłem aku przez włączenie światełka przez dzieci. Potrzebny potężny prąd rozruchowy do odpalenia silnika.
4,0
Całokształt
To naprawdę solidne, i dobrze wykończone auto ze świetnym wyposażeniem. Mam wersję XL bez skór i dachu. Jest do bólu dobry, nie ma wad, które by go wykluczały lub pozwalały znielubić. Może spalane;p, ale to było w planie i wynik ok 8-9 l na 100 jest ok. W mieście będzie 11-13, zależy od jazdy trybu i wyczucia. Najbardziej mnie wkurza, że tyle ich wokoło:), ale wcześniej jeździłem Lancią Deltę i to jest zrozumiałe. Pociesza się tym, że takich wersji jak moja jest niewiele. Brak ostatniej gwiazdki nie za spalanie tylko za brak "duszy", kocham auta z polotem, a to jest do bólu poprawne. Osiągi ma z duszą jak na SUV'a to plus i automat parkowanie równolegle - obłęd...
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny minus spalanie, teścia cheeroke, którego mu znalazłem ze 140 km dieslem i manualem i 300 kg cięższy pali ok 3 l mniej, co jest dowodem na niedopracowanie jednostki i skrzyni pod kątem optymalizacji spalania. Trzeba się pogodzić z 7-9 w trasie i 10-14 w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj ok, ma wszystkie zalety hydraulicznego automatu i tu skończę, bo więcej nie wymagam. Nigdy mi nie podniosła biegu przy wyprzedzaniu, nawet tryb eco przestawia się na but w podłogę.
5,0
Układ jezdny
jest dobrze, bez nieprzewidywalnych zachowań, małe opóźnienie i nie nastawione na tryb sportowej jazdy. Dla kogoś kto w życiu wcześniej nie jeździł dużo SUVEM, trzeba chwili czasu aby wyczuć środek ciężkości aby dobrze dobrać technikę jazdy. Żadne krawężniki nie są straszne, poza tym macie tu pełne 4x4 z blokadą osi i wielkim prześwitem, trochę się pobawiłem i deklasuje Cheerokee z 4x4 1 version. Naprawdę radzi sobie w lesie czy na polu.
5,0
Karoseria
wszystko ok, lakier jak z fabryki, biała perła wygląda cudownie i nie starzeje się.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, na boki trzeba brać pod uwagę wielkie lustra, pomagają czujniki i automatyczne parkowanie. Do tyłu kamera to super sprawa bo grube słupki rzeczywiście ograniczają widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, ja multi markowy kierownik nie miałem najmniejszego problemu aby się odnaleźć w KII
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima 2 strefowa wydajna i wydolna, fajnie osusza wnętrze na mrozie, silnik nagrzewa się miarowo bez wpływu na osiągi czy kulturę pracy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze z przodu zabudowane - taki zamysł konstruktorów i ok nie brakuje miejsca, ALE mam fotelik syna i brakuje i 1-2 cm...a to już jest troche słabe. Zaznaczam iż fotelik jest 360 i w przypadku normalnego nie żadnego problemy, ALE. Z tyłu dla dzieci ok, nie mam uwag, płaska podłoga to plus, nie to co w octavii. Mniej miejsca z tyłu niż w delcie za to bagażnik SUPER.
4,0
Wyciszenie
Dobre jak na Diesla i wysokie auto, nie mam uwag, plus za brak klekotu w dieslu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko w normie, moc silnika determinuje cenę OC, Felgo 18" ceny opon i układu hamulców, ale reszta w normie. I akumulator droższy bo ma chyba ok 92 Ah.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj nie ma mocnych na Sportage, szczególnie w AWD i 185 km, to jest idealny balans. Konkurencja nie podskoczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 184KM 135kW
[l/100km]