Silnik
: Brak "turbodziury" czyli elastyczność w szerokim zakresie obrotów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: zawór recyrkulacji spalin
5,0
Całokształt
To mój szósty samochód i każdy był inny zarówno pod względem trakcji jak i komfortu. Ten po prostu spełnia moje wymagania bez zastrzeżeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli jazda ma być dynamiczna to powyżej 1800 obr/min. Ale bez problemów "turla się" przy stałej prędkości 80 km/h na szóstce.
5,0
Skrzynia biegów
Trzeba pamiętać aby przed zmianą biegu wcisnąć pedał sprzęgła do "dechy" wtedy zmiana jak po maśle. Jeśli nie to zgrzytnie - ale tak miały wszystkie poprzednie moje samochody.
5,0
Układ jezdny
Ogólnie "twarde" zawieszenie ale za to przejazd przez próg zwalniający z prędkością 40 km/h nie stanowi problemu. Do 50 cm pokonuje każdą zaspę lub bród - sprawdzone.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie widoczność bardzo dobra, ale zamontowane dodatkowo czujniki parkowania - bezcenne.
4,0
Ergonomia
Tu dałbym mały minus za brak osobnego zamknięcia tylnej klapy (bagażnika). Trzeba pamiętac o naciśnięciu całkowitej blokady wszystkich drzwi jeśli nie chce się stracić bagażu na postoju np. na światłach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i dobrze chłodzi (klimatronic). Mały minus za brak możliwości wyłączenia bądź zdławienia nadmuchów na środkowej konsoli - tylko zmiana kierunku nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza - wszyscy mają dość miejsca.
5,0
Wyciszenie
Słyszę radio, słyszę komunikaty nawigacji więc jest dobrze. A pomruk diesla sprawia mi radość gdyż nie jest uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od temperatury silnika. W dużych miastach gdzie trzeba pokonywać dziennie ponad 20 km spalanie jest na poziomie 9,5 l/100 natomiast w mniejszych miastach przy przebiegach do 15 km i w zimie dochodzi do 14 l/100.
Pierwszy przegląd w zasadzie nie odbiegał kosztowo od dotychczsowych (dla innych moich samochodów osobowych)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem wóz z najwyższej półki - bo już nie było wyboru (od pół roku nie był produkowany). Za tak wyposażony samochód obecnie u konkurencji musiałbym wyłożyć o 50 % więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W serwisie podczas pierwszego przeglądu stwierdzono rozwulkanizowanie tuleji stalowo gumowej w zawieszeniu i dokonano wymiany w ramach gwarancji. Po sześciu latach - trzy razy wymiana łącznika stabilizatora: raz tył, dwa razy lewy przód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W piątym roku eksploatacji i 49 kkm wymiana (na gwarancji) zaworu recyrkulacji spalin.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
[l/100km]