Układ hamulcowy
: Układ hamulcowy jest piekielnie skuteczny. Przy pierwszym kontakcie z samochodem zalecam koniecznie zapiąć pasy bezpieczeństwa.
5,0
Całokształt
Ciekawy samochód. Opinie są różne.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 crdi . Zastanawiające jest że ktoś opisuje silnik jako typowy złom a inni chwalą. Osobiście uważam że silniki są dobre, zresztą wszystko jest dobre do 100 tys. km. W swojej Kia mam 136000 km i nie mam żadnych problemów. Jestem mechanikiem po wielu szkoleniach i wiem jak dbać o samochód. Najważniejsze to olej i filtry. Wymiana co max 10000 km to kluczowa sprawa, w ten sposób dbamy o silnik i jego podzespoły a głównie o turbinę która jako pierwsza odczuje stary, przepracowany olej. No chyba że ktoś jeździ trasy to więcej, ale to wyjątek. Ja tak robię i może kogoś to zdziwi ale po przejechaniu choćby 5000 km na bagniecie mam olej w kolorze lekkiego brązu a nie czarny jak w typowych dieslach. To oczymś świadczy.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Silnik jest ekonomiczny jak na swoje osiągi i wagę samochodu. W lecie moje dojazdy do miejsca pracy ok 30 km średnia to ok 6.5 l / 100 km zimą litr więcej. Po trasie praktycznie cały czas się toczę nie stoję w korkach. Ale wynik jest moim zdaniem zadowalający. Porównanie Renault Espace IV 1.9 dci 116 KM na tych samych dojazdach spalanie ok 7.5 L w lecie i zimą ok 8.5 L l. Ale to już wiadomo dużo wieksza buda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Mogłaby być bardziej wygłuszona. Ale wiadomo, producenci na czymś muszą zaoszczędzić. I jest to stwierdzone naukowo, wszystkie marki mają ten problem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]