Kupiłem to auto z myślą że będę miał w miarą spokój bo poprzednie moje nabytki były jedną wielką porażką. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, wiadomo zawsze można się do czegoś przeczepić wszystko zależy od punktu siedzenia :).
Wrażenia
4,0
Silnik
Witam.
Tu nie mam się do czego przyczepić, mocy jest wystarczająco choć jakby było 170-180 byłoby super, ale nie można mieć wszystkiego:)
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj miałbym pewne zastrzeżenia - biegi zwłaszcza na zimnym silniku trochę haczą, trochę niedopracowana jest współpraca skrzyni biegów i sprzęgła, no i trzecia kwestia: niby jest 6-ty bieg ale niewiele się różni od 5-tki - przy 3000 obr jest 135 km/h - trochę mało.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać, nic ująć trochę się pobawiłem w lekkim terenia u rodziców na wsi i ok, duży prześwit, żadne krawężniki nie straszne, zakopałem się niby na plaży w Bułgarii ale nie doceniłem tamtejszego piachu i co niestety trzeba dodać - brak umiejętności jazdy terenowej zrobił swoje. Efekt - urwana osłona silnika i nadpalone sprzęgło.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała, pomagają bardzo potężne lusterka , wszystko widać już z daleka( w porównaniu do kompaktów),
4,0
Ergonomia
Tutaj doczepił bym się tylko do dwóch rzeczy a mianowicie brak sterowania radia z kierownicy - w aucie za 105 tyś trochę dziwne i ten przycisk od komputera w niepraktycznym miejscu - lepiej jakby był we włączniku spryskiwaczy jak np. w służbowym Boxerze.
PS. Jeszcze jeden mankament - przy moim 1,82 m za nisko usytuowany podłokietnik nie spełnia swojej funkcji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko, klima ok ale nie używam auto tylko manualnie steruję nawiewem, poprzedni właściciel trochę ja zaniedbał i smierdzi przy właczaniu - nie pomógł ani ozon ani ultradzwięki - konieczne chyba czyszczenie kompleksowe z myciem parownika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo zarówno z przodu jak i z tyłu dla pasażerów , z tyłu dwa foteliki dla dzieciaków , na nogi dużo miejsca, trochę mały bagażnik - kupiłem boxa i jest ok.
Plusem bardzo ładna brązowa skórzana tapicerka.
4,0
Wyciszenie
Ok, nie przeszkadza może powyżej 140 km/h trochę gwiżdżą relingi, ale to pewnie wina zamontowanych poprzeczek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mógłby trochę mniej palić - pomału zaczynam być eko-kierowcą :), ceny przeglądów - przy 80000 - 1100 PLN więc nie mało, ale wszystkie drobne awaria usunięte w ASO w ramach gwarancji ( oprócz kpl sprzęgła) które kupiłem na Allegro za 700 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo że np BMW X3 jest ładniejsza ale cenowo daleko w tyle no i 7 lat gwarancji co na razie się sprawdza, zobaczymy jak [odpukać ( ...)] coś poważniejszego się popsuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak przycisku serwisowego alarmu - założenie 70 zł, wytarta kierownica - nowe obszycie 250 zł - polecam MSincognito, cewka sprężarki klimy, zablokowana płytka w odtwarzaczu, malowanie tylnej klapy, aktualizacja softu - wszystko z gwarancji,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic oprócz tego spalonego sprzegła - ale to moja wina.
Dgra mi lekko pedał sprzęgła - mam nadzieję że to nie dwumasa
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]