Przeniesienie napędu
: plus zawieszenie, naprawdę jak z auta z wyższej półki, napewno cenowej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: samooczyszczenie się filtra cząstek stałych przy 9 tyś km
Zawieszenie
: skrzypiący stabilizator, wymieniony na gwarancji po 20 tyś km
5,0
Całokształt
Ogólnie bardzo fajne auto, może materiały nie takie jak w tiguanie, ale na pewno konkurencyjne do qashkaia. Bardzo dobre właściwości terenowe! Choć to mały suv, to miał okzję już wielokrotnie atakować błota, górskie oblodzone drogi itp. i radzi sobie doskonale! Mam porównanie do RAV4 z 2004 roku i widzę, że nie ma porównania na + kii, po prostu szok
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie fanie, ale wnerwiające są 2 rzeczy, po pierwsze, przy delikatnym dodaniu gazu falują obroty silnika jak w jelczu, w pewnym momencie było to bardzo wyraźne praktycznie przy każdym ruszaniu. Dodałem środka do czyszczenia wtryskiwaczy do zbiornika i po tym jakoś dolegliwości ustały. Druga rzecz,to wolno wkręca się na obroty, nawet jak na diesla i przy dynamicznej jeździe jest to odczuwalne przy wrzucaniu wyzszego biegu, bo w czasie wciskania sprzęgła obroty mocno spadają, a potem leniwie się podnoszą i jest wyczuwalne szarpnięcie.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest zdecydowanie słaba, trzeba ją dobrze wyczuć(1 i 2 bieg), nawet regulacje nie pomagają za bardzo, ale jak się ją wyczuje, to jest ok.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i napędy są bardzo dobre! Czy szybkie zakręty, czy dziury, czy zimowe jazdy, to i napęd i zawieszenie pracują perfekcyjnie! Wielki plus!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże lusterka, ogólnie wszystko się widzi trochę z góry, jest całkiem dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu, no może poza podłokietnikiem, który nie jest regulowany i pasuje chyba jedynie małemu koreańczykowi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja kijanka ma klimatronik i nie mogę narzekać i chłodzenie przy 45 stopniach nie stanowiło dla niej problemu, jak i w mrozy utrzymanie temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodna pozycja, całkiem wygodne fotele, nawet wakacyjna trasa 1300 km z godzinnym postojem była do przeżycia, jedynie ten beznadziejny podłokietnik... chociaż gdzieś na zdjęciach widziałem jakiś inny, z podwójnym schowkiem i tym samym wyższy, on pewnie byłby ok.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto za takie pieniądze jest dobrze, może to nie maybah, ale i tak fajnie się podróżuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj szału nie ma. Przy wolnej jeździe może i można zejść w okolice 7,5l, ale to naprawdę skrajna możliwa wartość przy codziennym użytkowaniu. Ale na autostradzie...powyżej 120-130 zaczyna się smoczek na poziomie 10 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę, z takim wyposarzeniem( wersja freedom + nawigacja i jeszcze parę rzeczy) to bezkonkurencyjna rewelacja!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez przygód, no może poza stabilizatorem który zaczął zimą skrzypieć, ale bez problemu wymieniony na gwarancji w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Była jedna usterka, w sumie to nawet nie usterka, opróżnił się sam filtr cząsek stałych, było dużo dymu i asistance kii przedłużył nam na swój koszt wakacje, ale skończyło się na podpięciu do komputera...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]