Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage II

maciek@kolorgraf.com.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,08
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : pomarańczowa tapicerka ;-)
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik powinien mieć moc 140KM ale po badaniach na hamowni wyszło zaledwie 130KM. Podobno to typowe. Moc była jednym z ważniejszych dla mnie parametrów, dlatego czuję się oszukany. Producent nie podaje prawdziwych danych. Odradzam.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok. ale sprzęgło padło po niecałych 30000km. Bez przyczepy, jazdy terenowej, itp. Naprawa trwała kilka tygodni bo sprzęgło okazało się być nietypowym.
3,0
Układ jezdny
Zdecydowanie za miękki jak na auto miejskie bo chyba nikt nie traktuje go jako terenówki.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń. Za to fabryczny czujnik cofania nadaje się do śmieci. Trąbi kiedy i jak chce. Serwis i naprawa nie przyniosły efektu. Zalecam dużą ostrożność przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Jeździłem kiedyś nubirą, więc jestem przyzwyczajony do tego układu. Brak automatu do zamykania szyb, mało precyzyjne ustawianie fotela.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Termoregulacja jest ok, dostępne funkcje kierunków nadmuchu, siły, automatycznego ustawienia, średnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez wiekszych zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
Bez większych zastrzeżeń.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa spore. 9-10 w mieście to norma, 8-8,5 na trasie też. Zależy to pewnie od sposobu jazdy ale auto nie służy do postoju. Duża turbo dziura powoduje konieczność dodawania więcej gazu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnym kursie $ i Euro cena za nowe auto w kraju jest mocno za wysoka, jak za zabawkę z Korei.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 sezony padł czujnik temperatury, termometr, check engine też sie zapalał bez potrzeby, fabryczny hak był żle zamontowany, orurowanie (też fabryczne) uniemożliwia wymianę koła za pomoca fabrycznego podnośnika.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik nie ma podanych osiągów, sprzęgło do wymiany,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage II