Karoseria
: Wygoda i przestrzeń kabiny pasażerskiej to największe zaskoczenie z okresu eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Głośna praca zawieszenia pomimo braku luzów w zawieszeniu.
4,0
Całokształt
Topowa konfiguracja dla tego modelu czyli silnik 2.7 V6 z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 no i oczywiście polski dodatek w postaci LPG sprawiły, że dobrze wspominam ten samochód :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wysoka kultura pracy, przyjemny dźwięk, w moim egzemplarzu brak zauważalnego zużycia oleju i bezusterkowa praca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 4 biegowa przy spokojnej jeździe zmieniała biegi praktycznie niezauważalnie. W połączeniu z silnikiem 2.7 jeździło się bardzo przyjemnie, zdecydowanie samochód do spokojnej rodzinnej jazdy :-)
Przy 160 km/h obroty silnika to 3500 obr/min
3,0
Układ jezdny
Zdecydowanie najlepiej jeździ na wprost :-)
Wysoki profil opony i miękka charakterystyka zawieszenia nie zachęcały do szybkich wiraży, lecz zapewniały dość wysoki komfort jazdy po marnych drogach.
4,0
Karoseria
Sportage II łączy w sobie masywny wygląd z kompaktowym i wymiarami nadwozia.
Przyzwoicie zabezpieczone antykorozyjnie sprawiające solidne wrażenie :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z miejsca kierowcy bez zastrzeżeń. Łatwe do wyczucia gabaryty. Lusterka zewnętrzne wyjątkowo duże, dzięki czemu widoczność w nich wzorcowa.
4,0
Ergonomia
Przy wzroście 180 cm bez problemu znalazłem wygodną pozycję dla siebie. Wszystkie przełączniki i wskaźniki są tam gdzie powinny. Logiczna i intuicyjna obsługa automatycznej klimatyzacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne ale klimatyzacja już tylko przeciętna w swojej efektywności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyjątkowo dużo miejsca w środku jak na kompaktowego SUVa, dodatkowo tylna kanapa ma regulowany kąt oparcia co jest świetnym rozwiązaniem przy podróżach z dziećmi.
4,0
Wyciszenie
Pomimo wysokiego nadwozia o mało aerodynamicznej bryle w środku hałas porównywalny do normalnego auta kompaktowego. Duży wpływ na ogólną "ciszę" w kabinie miał silnik o przyjemnym brzmieniu i skrzynia utrzymująca niskie obroty silnika.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety duży silnik ma duże zapotrzebowanie na paliwo. Przeciętnie 12-13 litrów benzyny lub 15-16 litrów LPG na 100 km
Kupując SUVa z silnikiem 2.7 V6 z automatem i napędem 4x4 trzeba być świadomym ewentualnych wydatków.
Ceny części zamiennych akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w moim odczuciu oferuje bardzo wiele zalet, komfortu i przestrzeni za stosunkowo niewielkie pieniądze. Konkurencyjny Nissan Qashqai w momencie zakupu w 2016 był około 10 tyś zł droższy....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem sworznie i gałki w zawieszeniu ale to niestety typowe zużycie eksploatacyjne a także alternator na regenerowany gdyż zużył się regulator napięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł w okresie mojej eksploatacji ani nie wynikły żadne awarie które unieruchomiły by samochód.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 i V6 175KM 129kW
[l/100km]