Nie sądziłem, że to tak fajne auto, póki nie zacząłem szukać następcy. Teraz już takich nie robią - prostych, wygodnych, przestronnych, z doskonałą widocznością. Mam 188 cm wzrostu i po jeździe Kią, trudno mi znaleźć coś równie wygodnego. Dlatego zaznaczam opcję, że kupiłbym ponownie (gdyby nadal podobne produkowano)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo sporego przebiegu (cały czas na fabrycznym gazie) ciągle dynamiczny i bez problemów. Oczywiście trzeba było wymienić niektóre uszczelnienia.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko wchodzi, nie haczy, nie zgrzyta, nie wyskakuje.
5,0
Układ jezdny
Bez problemów, trzyma się drogi (choć może nie tak, jak "Multipla", którą wcześniej jeździłem), nie czuje się nierówności. Pierwszy remont zawieszenia robiłem przy przebiegu prawie 200 tys. Jeżdżę spokojnie i po asfalcie, więc nie mam szczególnych wymagań.
4,0
Karoseria
Nie ma do tej pory widocznej korozji, ale dolne partie drzwi wrażliwe na brud i kamienie - musiałem przemalować, bo było sporo odprysków i zarysowań.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała we wszystkie strony. Duże lusterka. Nie mam żadnych czujników ani kamery cofania i jedynym problemem są niskie przeszkody z tyłu (więc musiałem klepać tylny zderzak, ale to i tak tańsze niż montaż czujników).
4,0
Ergonomia
Wszystko proste, czytelne, pod ręką (choć pod wieloma względami nie umywa się do "Multipli"). Dla mnie bardzo wygodna możliwość otwarcia tylnej szyby i włożenia zakupów do bagażnika bez podnoszenia klapy (dla żony to już za wysoko). Łatwy dostęp do żarówek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Możliwość włączenia opcji nawiewu na przednią szybę do błyskawicznego odparowania, czy szybkiego odmrożenia. Chłodzi też OK, choć mimo regularnego serwisowania trochę czuć zapach klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronnie. Z tyłu przy odsuniętych maksymalnie przednich fotelach, dla wyższych osób mało miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe bez zarzutów, przy 130 km/h spory szum powietrza, ale nie odczuwam tego jako szczególny dyskomfort. Na ostatnich wakacjach pojeździłem trochę autostradami i nie czułem zmęczenia hałasem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód duży, więc musi trochę palić. Ale mała awaryjność i tanie części powodują, że nie miałem nigdy problemów z dopięciem budżetu. Poza tym auto proste, więc mechanik z sąsiedztwa daje radę i nie muszę przepłacać w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy zakupie samochód dużo tańszy niż podobne japońskie czy niemieckie, a okazał się bezawaryjny i wygodny, W sam raz do codziennego użytkowania bez szpanowania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie od zawsze pali się kontrolka silnika, ze względu na błąd czujnika sondy lambda. Po skasowaniu za 2-3 dni zapala się znowu.Co ciekawe błąd zniknął na tydzień, przed zaplanowaną wymianą sondy, co miało rozwiązać problem. Skoro jednak zamówiona sonda przyszła, zdecydowaliśmy z mechanikiem, żeby ją wymienić, bo "gorzej przecież nie będzie". I po 2 dniach kontrolka znowu się zapaliła (co nie przeszkadza w normalnej jeździe).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oczywiście, przy takim przebiegu wiele rzeczy trzeba było wymienić, ale żadna naprawa nie wiązała się z jakimś poważnym problemem. Nigdy też nie utknąłem w trasie (nie licząc padniętego akumulatora, ale to raczej moje niedbalstwo).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 142KM 104kW
[l/100km]