Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage I Standard

MICHAŁ, 19 lat temu
Silnik 2.0 TD 83KM 61kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 5 tys. km
Kia Sportage I Standard 2.0 TD 83KM 61kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Silnik trochę za słaby - brakuje mu tych 10-15 KM, ale do spokojnej jazdy wystarcza w zupełności. Radzi sobie w lekim terenie i to całkiem przyzwocie (pomaga bloakda (4WD LOCK). Apetyt na paliwo nie jest duży, biorąc pod uwagę masę (ponad 1,6 t).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dziurę na niskich obrotach, ale gdy uzyska te właściwe (od ok. 2500) ciągnie chętnie i samochód przyspiesza całkiem przyzwoicie bieorąc pod uwagę masę ponad 1,6 tony. Ogólnie przyspiesza dobrze, nawet na IV biegu. Przy prędkości 65 km/h można jechać na V biegu (1500-1600) obrotów, a od 40 km/h na IV biegu. Mimo napędu na 4 koła można zerwać przyczepność przy gwałtownym ruszaniu spod świateł. Na samym sprzęgle można wjechać na niezbyt stromy podjazd.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko. Czasem mam problemy z wrzuceniem I biegu przy ruszaniu - wrzucam trójkę i co dziwne samochód rusza z III biegu.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy pracuje świetnie. Kierowca czuje co się dzieje z samochodem i po jakiej nawierzchni jedzie. Wspomaganie pracuje lekko. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności i pracuje cicho. Samochodem nie szrppie, ani nie rzuca na nierównościach. Super auto na polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra m.in.: przez duże lusterka boczne. Siedzi się wysoko co polepsza widoczność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki. Miejsca jest sporo zwłaszcza dla kierowcy. Fotel można regulować w różnych zakresach, co wpływa na wygodę podróżowania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie są wydajne, czasem nawet za bardzo/ Przeszkadza dosyć głośna praca klimatyzacji przy pełnej sile nadmuchu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnostwo miejsca jak na auto o długości 4,35 cm. w Hondzie CR-V (4,67 cm) jest mniej miejsca w środku) - jestem wysoki i w Hondzie zahaczam kolanem o kokpit i wajchę hamulca ręcznego w Hondzie.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla w środku jest cicho. Jedynnie przy wyzszych obrotach, przy ruszaniu słuchać warkot diesla. Na trasie ma się wrażenie, że to nawet benzynowa wersja - prawie nie słychać silnika (na wyższych przełożeniach skrzyni).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd jak przegląd - w zasadzie nie odbiega od normy - niemal jak w samochodzie osobowym. Wprawdzie trochę często, bo co 15 000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawałek samochodu za 100 zł. dobrze Wyposażony - w pełnej opcji i tak jest o 30 tys. tanszy od tak samo wyposażonej Rav4, a przy tym jest większy (o10cm dłuższy), ma więcej miejsca w środku i ma lepsze własności terenowe (4WD LOCK).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak ... przynajmniej na razie W sumie to auto prawie z Japonii

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage I Standard