Ogólnie za niedużą kase można mieć terenowe auto, ma rame, 4x4 i reduktor, duży wykrzyż kół i wystrczającą ilość koników. Jest wymagająca, trzeba dbać o krzyżaki, wielowypusty wałów, pilnować osłon przegubów i jeszcze kilka innych rzeczy. W zamian wyjeżdża naprawdę z duuużych dziur i duuużego błotka bez pomocy kolegów. Lubie ją, ale sprzedam, bo potrzebuje większy sprzęt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek... raz go ugotowałem na twardo, wymiana uszczelki, planowanie głowicy i bryka. Nawet nie bierze oleju z tym przebiegiem. Jeśli gaz to koniecznie sekwencja, na zwykłym potrafi nieżle strzelić, mam w tym doświadczenie i nie ma tu znaczenia, czy kable i świece są nowe. Czasem z niewiadomych powodów zapala się check engine, ale to autko już tak ma. Lubi raczej wysokie obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Machasz lewarkiem jak w starze, ale da się przeżyć.
3,0
Układ jezdny
Jak nie wsadzisz opon min. 215/75/15 to marnie. jak jeździszi 50/50 lub 75/25 miasto/teren to polecam BFG All Terrain 235/75/15. Mięciutkie przednie amorki i pękające sprężyny tylne. Sprężyny wchodzą od astry kombi i jest ok. No i jak wpadniesz w jakąś dziure w asfalcie to kijanka potrafi skutecznie zmienić tor jazdy. Przednie zawieszenie jest trwałe, dopiero raz robiłem końcówki wachaczy i jedną końcówke drążka.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj nie będe narzekał, dołożyłem sobie ogrzewanie luster i jest całkiem nieźle.
3,0
Ergonomia
Włączniki ogrzewania oraz wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby, a także regulacja luster bez podświetlenia. Chyba w Korei nie jeździ się w nocy...
Plastiki skrzypią i wiecznie coś puka w przednich prawych drzwiach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy to tragedia, dmuchawa zamontowana po prawej stronie pod deską nie ma siły nadmuchać na lewą szybe boczną, efekt, gąbka w łapkę podczas wilgotnych dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździmy z reguły we dwoje, na przednich fotelach jest spoko, ale jak chcecie wozić kogoś z tyłu to raczej dzieci. Pięcioro dorosłych??? Ciężka sprawa. W bagażniku butla LPG 50l w poprzek za fotelem. Z bagażem trzeba kombinować, bo wolnej przestrzeni jest niewiele.
3,0
Wyciszenie
Dałem trzy gwiazdki, ale nie wiem czy przypadkiem nie przesadziłem. słychać wszystko, silnik, opony i wiatereki od 80km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czy od jakby nie było terenówki można wymagać ekonomiki? Jak na 2 litry i opór powietrza podobny do szafy pancernej to nie jest tak najgorzej. Z 4 metrową przyczepą campingowa ok. 17 l LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
Części są, dużo i w przystępnych cenach. Omijam serwisy, lepiej znaleźć dobrego zaufanego mechanika. Zanim kupisz kijankę zobacz jeszcze na:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewforum.php?f=52&sid=bf94f3db919fcd4ee71281be91efc147
Tutaj masz kopalnie wiedzy...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łożyska igiłkowe półosi przednich niby po 15-20 zeta plus robota, wymiana co rok. Dmuchawa czasem sama zmienia prędkość nawiewu. Mocowanie zapasu daje znać o sobie i wiecznie opuszczająca się uszczelka szyby w tylnych lewych drzwiach, nie tylko w moim egz.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki.. nie miałem. Zawsze wróciła do domu o własnych siłach. skrzyni, mostów i sprzęgła nie ruszałem, są suche i nie wyją. Zmieliłem przedni przegub, ale to dlatego, że wcześniej pękła osłona i dostał błota.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 128KM 94kW
[l/100km]