Auto kupione po latach wzdychania do off-roadu, jako mega niedoceniane i przez to tanie, ale z dużym potencjałem.
Off-road okazał się strzałem w dziesiątkę, a KIA no cóż wyśmiewana i niedoceniana, ale dopieszczona stała się świetnym rozrzutnikiem błota ;)
Do modyfikacji wymaga czasu na szukanie wiedzy, ściągania części z Korei, adaptacji części z innych pojazdów.
Lift zawieszenia 2", budy 2", koła 31" simex, zwolnione mosty na 5.27, blokady 100%
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 16v z mazdy. Prosta jednostka której wiele nie potrzeba, pije dużo jak każda terenówka.
Szybko się nagrzewa.
Pod maską dobry dostęp do wszystkich komponentów dzięki czemu nawet na pustkowiu przy pomocy zwykłych narzędzi się naprawi
Spalanie od 14L gazu jeżdząc ekonomicznie.
16l - to takie średnie .
20-24L Normalna jazda w terenie
33L to maks w błocie
4,0
Skrzynia biegów
Mocna, jeszcze jej w błocie nie popsułem. Ma reduktor.
Wajcha lata jak w starym IKARUSIE, ale nie ma problemu z trafieniem w bieg.
Przy wymianie oleju sprawdź dokładnie który korek odkręcasz - bo można zblokować skrzynię odkręcając zły.
5,0
Układ jezdny
Mocny choć do podnoszenia auta trzeba trochę ciąć i spawać. Przednie niezależne zawieszenie ogranicza trochę bo przy lifcie lecą przeguby z winy osłon które wyskakują ze swoich mocowań i odsłaniają przegub na piasek błoto i syf.
Tylne zawieszenie jest mocne.
Słabe hamulce, ale to może być już zmęczenie pompy.
4,0
Karoseria
Tył ramy mocno koroduje (od mocowania tylnych wahaczy wzdłużnych do końca ramy).
,
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK.
DO tyłu koło zasłania (zwłaszcza jak się ma większy rozmiar) a lusterka są dość małe.
5,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest zbyt szczelne.
Nawet jak był jeszcze cywilem to po otwarciu czuć było inne powietrze w środku. Takie ciężkie suche i nagrzane.
Przy deszczowej pogodzie strzasznie parują szyby a jedyna rada to wentylator na 4-tym biegu i uchylone szybki.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest ciasno i nie jest przepastnie. Auto jest małe, bo ma ledwie jakies 4,4m więc czego oczekiwać?
3,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy, ale terenowe przewymiarowane koła razem z mostami i skrzynią huczą jak startujący odrzutowiec.
Taki urok terenówki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Proste auto, choć z powodu małej popularności pewne usterki ciężko jest diagnozować
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepszy stosunek Frajda/ceny
Ceny częsci są tanie, najlepiej kupić drugą na dawcę cześci za jakies 2-3tyś.
Skrzynia biegów 300zł most też tyle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Delikatne przeguby/osłony przegubów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 128KM 94kW
[l/100km]