Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage I Standard

Leśniczy, 10 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 128KM 94kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 271 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Sportage I Standard 2.0 i 16V 128KM 94kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Możliwości terenowe w połączeniu komfortu z osobówki. Użytkuję auto w lesie - gdzie zimą i wiosna poruszam się po roztopach, nie jest to co prawda Nissan Patrol czy Suzuki Samurai ale naprawdę daje radę. Jest stosunkowo lekkie, posiada ramę i dobry reduktor - wbrew pozorom nie jest to bulwarówka tylko całkiem porządna terenówka do użytkowania w średnim i trudnym terenie (nie mylić z offroad).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : wymieniłem na manualne sprzęgiełka - koszt 450 zł i problem się skończył
Karoseria : Musiałem wymienić bak paliwa - oryginalne nie są zbyt dobrze zabezpieczone
4,0
Całokształt
Kupiłem te auto przez przypadek, szukałem auta do pracy w lesie ale jednocześnie takiego gdzie spokojnie i bez wstydu mogę podjechać do klientów. Auto na samym początku wydało mi się zbyt delikatne ale to zw względu na fakt iż przywykłem do spartańskich warunków Łady Nivy i UAZ-a -a tu w środku całkiem przyjemna osobówka. Zdziwiłem się pozytywnie jej możliwościami w terenie - auto jest stosunkowo lekkie, posiada ramę, reduktor i nieźle spasowane przeniesienie napędu - do tego spory wykrzyż kół. Na wiosnę bez żadnych przeróbek pojechałem do lasu - po roztopach, błoto piach, woda sięgająca do progów auta - wszędzie wjechałem a co najważniejsze wyjechałem :). Auto pakowne, spory bagażnik, dobra widoczność w środku - wykonane z przyzwoitych materiałów. Teraz wady: zaraz po zakupie wziąłem auto na podnośnik, rama zdrowa i gruba - ale blachy takie sobie, konieczna więc była natychmiastowa ingerencja (czyszczenie + konserwacja), bak do wymiany + konserwacja, wymiana przednich sprzęgiełek na manualne - zdecydowanie trwalsze (nie duży koszt a zapomina się o usterkach przedniego napędu w terenie.). Standardowo wymiana filtrów, płynów. Auto mam ponad 5 lat - zrobiłem nim około 160tyś i zostanie już ze mną do końca - za nieduże pieniądze mam fajne autko radzące sobie w terenie i nieźle wyglądające. Osoby które piszą niepochlebne opinie na temat tego auta prawdopodobnie kupili dorżnięte egzemplarze - lub kupili i o nie nie dbali. Osobiście oprócz napraw które wymieniłem i normalnej codziennej eksploatacji nie zauważyłem jakiejś usterkowości tego modelu - wręcz przeciwnie w porównaniu do Nissana Terano 2, którego posiadałem zapominam o naprawach a koszt wymiany poszczególnych części jest śmiesznie niski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajna kultura pracy we wszystkich zakresach
5,0
Skrzynia biegów
Zwłaszcza terenowa dobrze spasowana, co do zwykłej trochę brakuje przełożenia przy szybkiej jeździe.
4,0
Układ jezdny
W terenie super, na szosie dobrze - konieczna wymiana sprzęgiełek na manualne jeśli dużo poruszamy się w trudnym terenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi - sprawia wrażenie że jedziemy jak w busie - z tą różnica że doskonale widać na boki. Doskonała.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, deska rozdzielcza czytelna, przyciski proste,.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
normalnie, nie paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
(mam 190cm wzrostu) - również dla pasażerów,
4,0
Wyciszenie
Szału nie ma lecz nawet przy dużej prędkości nie trzeba do siebie krzyczeć, wszystko zależy od opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezawaryjne, ceny części śmiesznie niskie,
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu z konkurencja bije je na głowę - za swoją KIA zapłaciłem około 12000 zł, mam klimę, pełną elektrykę, gaz, welurową tapicerkę - rama, reduktor, dzielna w terenie - czego chcieć więcej?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowa eksploatacja, włączniki od elektrycznych szyb zdarzyło się że przestały działać, rozszczelniła się klimatyzacja - musiałem nabijać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nie dotknęły mnie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage I Standard