Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Soul III

Grzesiek, 4 lata temu
Silnik 64kWh 204KM 150kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Soul III 64kWh 204KM 150kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,86
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : System odzyskiwania energii. Bardzo pomaga szczególnie podczas jazdy w mieście. Jak już nabędziesz wprawy to można zrezygnować z hamulca w więszkości wypadków.
5,0
Całokształt
e-Soul był moim pierwszym autem elektrycznym, poprzednio jeździłem Rio. Mimo wielu krążących i powielanych obaw odnośnie aut elektrycznych auto jest mega proste w obsłudze. W zasadzie siadasz i jedziesz, brak skrzyni biegów, konieczności wymiany oleju itp. Samo ładowanie też jest super proste. Przejechałem tym autem ponad 17 000 km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Ogromnym plusem auta jest zasięg (maksymalny jaki mi się udało osiągnąć to ponad 490 km). Kia pod tym względem odstawiła konkurencję o lata świetlne. Auto ma też świetny system rekuperacji sterowany łopatkami . W środku jest mnóstwo miejsca dzięki pudełkowatej bryle nadwozia. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny silnik, ogromny moment obrotowy. W warunkach miejskich nawet jazda w trybie eko jest wystarczająca.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma skrzyni i to jest super. Auto posiada pokrętło wyboru biegu , które zastępuje tradycyjny lewarek. Działa bezproblemowo i wygląda nowocześnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo poprawny, jedynie trzeba uważać na mokrej nawierzchni bo ze względu na duży moment obr. można zerwać przyczepność.
5,0
Karoseria
Duużo miejsca w środku. Super przestronne wnętrze, siedzisko wysoko, siedzi się jak w rasowym SUVie. Jedynie bagażnik nie powala, ale jest bardzo pojemny dodatkowy schowek pod podłogą np. na kabel do ładowania. Bagażnik mały ale wózek dzięcięcy wchodzi bez problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu super, siedzisz wysoko i wszystko widać, Do tyłu widoczność ograniczają słupki , ale jest kamera cofania z funkcja widoku z góry z czujnikami co znacząco ułatwia parkowanie.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, Wszystko na swoim miejscu. Prosta obsługa mimo wielu systemów na pokładzie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa tak jak to elektryk . Komfort jazdy zdecydowanie wyższy niż autem spalinowym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baardzo dużo miejsca jak na ten segment aut.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h słychać szum powietrza, ale w trakcie jazdy miejskiej cisza we wnętrzu. Do tego super audio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Część ładowarek jest nadal bezpłatna więc jeździłem praktycznie za darmo. Poza standardowym przeglądem nie było żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena atrakcyjna biorąc pod uwagę , że to auto elektryczne. Porównywałem z wyposażeniem konkurencji i KIA daje zdecydowanie więcej przy korzystniejszej cenie. Za podobnie wyposażone auto innej marki musiałbym dopłacić ok 15 000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kompletnie nic się nie działo z autem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic się nie działo z autem.

Zużycie prądu dla silnika 64kWh 204KM 150kW

Średni zasięg
440 km
Średni maksymalny zasięg
450 km
Średni minimalny zasięg
380 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
490 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
22,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Soul III