Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Soul II

Piotr74, 8 lat temu
Silnik 1.6 VGT CRDi 128KM 94kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Soul II 1.6 VGT CRDi 128KM 94kW od 2014 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce jak brzytwa. Za pierwszym razem, gdy nacisnąłem pedał, prawie żona uderzyła głową w szybę... :-)
4,0
Całokształt
Wizualnie auto dość nietypowe. Przód moim zdaniem fantastycznie się prezentuje. Światła LED-owe dodają tylko uroku. Linia boczna troszkę chyba niedociągnięta przy projektowaniu. Czegoś brakuje. Choć auto sprawia wrażenie pudełka, czyli standard z czasów 80, to jednak ma w sobie coś...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik Diesla przy mocy 128, pracuje równomiernie. W czasie jazdy w zasadzie go nie słychać. Przynajmniej na razie. Żadnych uwag...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów do poprawy. Choć wielkiego zrywu nie ma, potrafi wyprzedzać, nawet na piątym biegu. Przy szybszym wyprzedzaniu, wystarczy zredukować i czuć od razu przyspieszenie. Troche denerwują wskaźniki zmian biegu na pulpicie. Moim zdaniem za szybko pokazują czas zmiany biegów. No ale to auto ma być ekonomiczne...
3,0
Układ jezdny
Przy nowym aucie już czuć różnicę w stosunku do innych aut, które posiadałem wcześniej. Przód zdecydowanie plus, ale za to tył daje się we znaki. Czasami mam wrażenie, że przy pokonywaniu niewielkiej przeszkody, tył zachowuje się, jakby było zamontowane zawieszenie na jednej belce...
Komfort
5,0
Widoczność
Choć rozbudowany i szeroki słupek C wewnątrz auta może zdziwić, jako kierujący nie mam problemów z widocznością. Tylna szyba spora a lusterko wsteczne uzupełnia całość. Słupka C wogólę nie widzę. Przód doskonale, szyby boczne również.
5,0
Ergonomia
Świetne. Kierujący nie ma żadnych problemów z obsługą przyrządów przy kierownicy. Każda czynność wykonywana jest bez problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć w sezonie zimowym silnik potrzebuje trochę czasu aby nagrzać środek, to jednak warto czekać. Cieplutko...:-) Szyba, gdy tylko zamarznie, w ciągu niecałych dwóch minut rozpuści lód. Akurat tyle, aby rozgrzać silnik przed jazdą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia bardzo wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu. Nawet osoby dwumetrowe wejdą do środka bez problemów... Nie ma problemu przy wsiadaniu i wysiadaniu. Super.
4,0
Wyciszenie
W czasie jazdy jest spoko. Bardziej szumią opony i słychać je nawet za dobrze. Niestety wewnętrzne kołpaki nie posiadają ochrony, więc słychać każdy kamyczek uderzający w samochód. Jednak to tylko mały minusik w stosunku do całości...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najlepszy samochód jaki miałem. Oczywiście na światłach komputer potrafi pokazać średnią do 12 litrów, lecz w trasie oddaje co zabrał z nawiązką. Średnia z trybu mieszanego to 6 litrów. W trasie 5, lecz i miałem wynik 4,7l/100km. Na jednym baku 1000km spokojnie się osiągnie. Warunek: 110km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja która posiadam nie ma systemu satelitarnego i auto kupione jest za granicą. Wartość: 25.000 Euro. Niestety przy tej cenie w Polsce można już kupić pełną wersję z wszystkimi dodatkami. Jednakże mało jest aut które posiadają automatyczne światła, LEDy, Cruise control, Bluetooth i inne fajne gadżety. W sumie jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie ma. Chciałbym choć coś napisać, lecz nic nie wystąpiło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VGT CRDi 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Soul II