Inne
: przestronne wnętrze, dynamika, 6 bardzo fajnie brzmiących głośników, 7 lat gwarancji
5,0
Całokształt
Za tą cenę trudno znaleźć lepsze auto. Rozważałem jeszcze c3 picasso, fiata sedici, toyote auris i honde jazz. c3 w tej samej cenie ma słabszy silnik i jest mniejsze, fiat jest sporo mniejszy, toyota jest nieco droższa, brzydsza i ma gorsze opinie; honda jest mała. Za soulem przemawia oczywiście 7 lat gwarancji, wysokie zawieszenie przydatne na polskich drogach i bogate standardowe wyposażenie. No i jest bardzo ładny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez włączonej turbosprężarki dość ociężały. Ale jak już się włączy turbo to auto robi się całkiem dynamiczne. Turbo włącza się już od około 2tys obrotów, więc z dynamiką nie ma problemów. Auto nawet z 5 dorosłymi osobami na pokładzie jedzie przyzwoicie. Z tym diselkiem nawet na stromą górkę da się wyjechać na 5-tce.
4,0
Skrzynia biegów
1-dynka czasem dość ciężko wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi. Jechałem kilka dni temu Zakopianka w czasie deszczu, momentami sporo ponad 100km/h i ani przez chwilę nie miałem uczucia utraty kontroli nad autem. Zawieszenie dość twarde, ale jeździ się bardzo przyjemnie. Parkowanie jest łatwe nawet na zatłoczonym parkingu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja kierowcy ma swoje zalety. Do przodu widocznośc jest bardzo dobra, boczna belka nie przeszkadza a lusterka są ok. Z widocznością do tyłu jest gorzej tak więc naprawdę warto dokupić czujniki parkowania.
3,0
Ergonomia
Brakuje podłokietnika i półki nad bagażnikiem w standardzie. Plastiki przeciętne. Fotele pod względem wygody też nie powalają na kolana, trzymanie boczne pozostawia sporo do życzenia. Jazda na "zimny łokieć" bardzo niewygodna gdyż okno jest dość wysoko osadzone. Przy zamkniętym oknie nie ma za bardzo o co oprzeć lewej ręki - rama okna jest bardzo wąska (wiem, wiem - wzorowy kierowca powinien zawsze siedzieć w pozycji na baczność z obiema rękami na kierownicy). Poza tym jest ok - ilość schowków jest wystarczająca.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie nagrzewa się jakieś 5-6 min (elektryczna nagrzewnica niewiele pomaga). Klima mogła by być bardziej wydajna. Ale nie ma się specjalnie czego przyczepić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo z przodu i z tyłu. Nawet wysokie osoby będą zadowolone. Siedzenie kierowcy średnie pod względem komfortu, trzymanie boczne mogło by być lepsze a siedzisko głębsze(jestem rozpieszczony przez świetne fotele w amerykańskich autach).
Jednak zdarzyło mi się parę razy jechać 5-6 godzin non-stop i nie byłem jakoś bardziej czy mniej zmęczony niż w innych moich autach.
3,0
Wyciszenie
Tak sobie. Zimny silnik wydaje charakterystyczny dislowski klekot. Ale jak się rozgrzeje to jest ok. Standardowe opony (Hankook) są dość głośne. Mimo wszystko poziom wyciszenia jest zadowalający, jeździ się bardzo przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zrobiłem ostatnio dłuższa i różnorodna trasę (z małopolski we włoskie Alpy) więc po raz pierwszy policzyłem spalanie. W aucie jechały 3 dorosłe osoby + sporo bagaży. Na autostradzie przy jeździe w granicach 130km/h spalanie wyszło 6,5 l. Przy jeździe w okolicach 150km/h skoczyło do 7,6. Na drogach zwykłych przy prędkości 70-90km/h i okresowych przejazdach przez miasta spalanie było w okolicach 5,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie trudno o więcej. W standardowym wyposażeniu jest wszystko co trzeba. Bardzo dobre auto za bardzo dobre pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDI VGT 128KM 94kW
[l/100km]