Inne
: Zawieszanie się USB - uciążliwe dla perfekcjonistów
5,0
Całokształt
Są pewne niedoróbki (szczelność, USB), ale mimo wszystko daję najwyższą ocenę. Samochód nadrabia oryginalną bryłą, kolorystyką (u mnie: czerwone wnętrze), fantastycznym w swojej klasie silnikiem oraz bardzo dobrym audio.
Boli brak wersji z automatyczną klimatyzacją i chłodzonym schowkiem. To bywa nawet w samochodach niższych klas.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kształt karmnika dla ptaków, ale kopyto to jest naprawdę solidne. Wiele bardziej aerodynamicznych samochodów z 1.6 może się schować. Silnikowi należą się wielkie brawa!
Lubię benzyniaki, bo miło mruczą. Ten mruczy BARDZO miło.
5,0
Skrzynia biegów
Elastycznie, przełożenia dłuuugie. Optymalnie.
5,0
Układ jezdny
Bajka. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, a dzięki napakowaniu elektroniką (zwłaszcza ESP) można sobie czasem pozwolić na nieco szaleństw na mokrej nawierzchni. Bardzo dynamiczne włączanie się do ruchu przy jednoczesnym skręcaniu bez poślizgu doświadcza bardzo miłych doświadczeń.
Apeluję jednocześnie o umiar - to że działa super nie znaczy, że tak będzie zawsze. Elektronika, jak to elektronika, czasem zawodzi.
Komfort
2,0
Widoczność
Wszystko jest dobre dopóki jedziemy do przodu. Jeśli natomiast przyjdzie nam patrzeć w kierunku jednego z tylnych boków - nie zobaczymy nic ponad to, co oferują lusterka. Trzecia z bocznych par szyb jest tak zaprojektowana, że z przedniego fotela NIC przez nie nie widać. Efekt jest taki, że cofając mam wielkie obawy że zaraz usłyszę wrzask potrącanego pieszego.
4,0
Ergonomia
NIE MA możliwości kupienia Soula z automatyczną klimatyzacją i chłodzonym schowkiem. A szkoda - ja tam chętnie oddałbym za to drugie barwione tylne szyby, elektrycznie składane lusterka i elektryczne szyby z tyłu.
Jest za to radio z dobrymi i dobrze rozmieszczonymi głośnikami. Głośne słuchanie muzyki jest niewskazane przez szczelność, ale to już jest całkiem inna kategoria oceny.
Drobiazg, który mnie bardzo cieszy - oświetlenie wnętrza zapala się i gaśnie płynnie, nie nagle. To jest dużo bardziej przyjemne dla oka niż zero-jedynkowe spotykane w masie samochodów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo. Samochód jest po prostu mało szczelny! Jego nagrzanie trwa dłużej niż ta sama czynność w innych samochodach tej klasy. Może to wina wysokości (większa łączna długość krawędzi)... nie wiem, grunt że jest kiepsko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet wysokie osoby które woziłem były zadowolone.
3,0
Wyciszenie
Cóż, tu mamy tą samą bolączkę co przy utrzymywaniu temperatury. Głupio mi jest, jak przy nie tak znowu głośnej muzyce wewnątrz na zewnątrz wszystko słychać! W drugą stronę - jest ok, muzyka wszystko zagłusza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wstrzymuję się od głosu - nie jeżdżę ekonomicznie, nie mam prawa się wypowiadać nt. ekonomiczności.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu już trochę gorzej. Za podobną cenę można mieć Cee\'da z - jak na mój gust - lepszym wyposażeniem, bardziej szczelnym i lepiej wykończonym.
No, ale Cee\'d nie duszy :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Kilka razy zawieszało się USB - pomagał restart silnika :)
2. Poluzowała się gałka zmiany biegów - przy przeglądzie jakoś podkleili.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDI VGT 128KM 94kW
[l/100km]