Układ hamulcowy
: Faktycznie po rozgrzaniu są jak żyleta
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jest wporządku, dobrze zbiera się bez szarpania szczególnie przy wyższych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą bez zakłóceń, ale sprzęgło dosyć czułe z niewielkim skokiem, lubi zgasnąć zimny na światłach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre jak na nasze drogi, dosyć twarde przy małym obiążeniu, ale przy 4-ch osobach i/lub dodatkowym bagażu charakterystyka zmienia się bardziej na namiękką. Trochę łapie drobne nierówności poprzeczne. Przydałoby się z tyłu zawieszenie niezależne (a nie belka skrętna) takie jak w nowym Ceedzie. Wartoby nawet rozpatrzyć możliwość wprowadzenia napędu 4x4?
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra raczej w każdym kierunku. Wyższy przód powoduje, że trochę krawędzi bocznych nie można wyczuć. Szerokie tylne słupki i okienko co nic nie daje utrudniają parkowanie tyłem (dlatego czujnik parkowania się przyda).
4,0
Ergonomia
Wszystko jest widoczne i pod ręką. Można by było dołożyć regulację kierownicy w drugiej płaszczyźnie. Trochę jest coś nie tak z długością siedzenia i podparciem fotela pasażera co odczuwa się na długiej trasie (mimo, że mam tylko 175 cm).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Zobaczymy co zimą. Praca nawiewu klimatyzacji jest trochę za głośna przy wyższych ustawieniach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko ok.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem nie słychać silnika za głośno nawet przy wysokich obrotach. Praca nawiewu klimatyzacji jest trochę za głośna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi jeszcze nie nawaliło. Może jeżdżę za krótko. Natomiast kąt pochylenia szyby przedniej (sam pomysł dobry) powoduje, że na trasie zbiera wiele kamieni i kamyczków z pod kół poprzedzających pojazdów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi jeszcze nie nawaliło. Może jeżdżę za krótko.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDI VGT 128KM 94kW
[l/100km]