Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento IV SUV HEV

robert ten co zawsze, 4 miesiące temu
Silnik 1.6 T-GDI 230KM 169kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Sorento IV SUV HEV 1.6 T-GDI 230KM 169kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dużo miejsca, mało frajdy
Wrażenia
3,0
Silnik
Sam silnik jest dzielny, pozwala na uzyskiwanie ekonomicznych przejazdów i jednocześnie w miarę daje radę na autostradzie. Jednak jest zdecydowanie za mały i dość głośny (dziwne odgłosy przy przyspieszaniu).
1,0
Skrzynia biegów
Największy zawód. Powolna, szarpiąca, dobiera bieg wyczuwalnie nawet w trybie EV. Kompletna porażka w przypadku szybkich manewrów, auto potrzebuje chwilę pomyśleć przy nagłym ruszaniu lub wciśnięciu gazu, co kilka razy skończyło się niebezpieczną sytuacją. Kompletnie niedopracowany układ hybrydowy,bez możliwości wymuszenia trybu EV, np przy parkowaniu lub jeździe po parkingu.
5,0
Układ jezdny
Jak na tak duże auto trzyma sie stabilnie i względnie komfortowo w każdym zakresie prędkości.
2,0
Karoseria
od myjni ciśnieniowej odpadł mi lakier na przednim zderzaku trzy miesiące po zakupie. Jeżeli chodzi o kształt - rzecz gustu, zgrabny.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, dużo miejsca, niezła kamera.
4,0
Ergonomia
Da sie przeżyć w środku, ale pokrętło zmiany biegów bardzo slabo reagujące, przy manewrach można się z czymś zderzyć (nie zawsze od razu przerzuci R na D itd) poza tym jednak w środku jest wszystko, swietna regulacja foteli - fotel pasazera sterowany przez kierowcę, suwana i podgrzewana tylna kanapa, wielki bagażnik... chociaż usuwanie i montowanie poprzecznej plandeki bagaznika to wyzwanie. Poza tym przy uruchamianiu, trzeba odsłuchać melodyjek, alarmów i wyczekać łaskawie az system zadziała żeby wrzucić bieg. Zbyt wczesne dotknięcie pokrętła skutkuje brakiem uruchomienia systemu jazdy i trzeba dosłownie auto uruchomić ponownie. Koszmarny pomysł. Fajny dodatek w postaci przycisku zamykania tylnej klapy i zamknięcia centralnego zamka w jednym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwie klimatyzacje przód +tył. W największe upały dają radę. Jednak duży minus za brak możliwości sterowania nawiewem z kratek góra dół. Tylko na boki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Raczej miejsca nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Jedna z większych zalet pojazdu, przy 180 można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd po 15kkm to olej i filtry, a nie jak w przypadku np BMW komplet hamulców :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę wszystko się zgadza z wyjatkiem ukladu hybrydowego /silnika - to jest z najniższej półki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sorento IV SUV HEV