Silnik
: Energiczna jednostka napędowa tania w użytkowaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Omijam szerokim łukiem.
5,0
Całokształt
Cicho i komfortowo. Potrafi miło zaskoczyć przy przyśpieszaniu. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Jakość poza małymi szczegółami to klasa premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy niskim i średnim zakresie obrotowym silnika bardzo cicho. Duża elastyczność i brak turbodziury.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i szybka.
5,0
Układ jezdny
Standardowo zestrojone jak w większości takich konstrukcji - bliżej mu w charakterystyce do BMW niż do Citroena.
5,0
Karoseria
Subiektywna ocena: bardzo ładny i stylowy, z zadziorem i muskulaturą.
Komfort
5,0
Widoczność
Łatwo znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą i widoczność z takiego punktu jest dobra, ale systemy 360 czy podczas jazdy asystencji mocno pomagają w użytkowaniu.
5,0
Ergonomia
Tutaj powinno być dla KIA sześć gwiazdek. Jest to SUV, ale z wieloma cechami VANA.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za sterownie manualne (rzeczywiste przyciski) oraz za niezależne sterowanie nadmuchami w trzecim rzędzie siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc w 4 osoby - jak w najwyższej klasie, w 6 osób - dla każdego do 185cm wzrostu miejsca nie braknie, w 7 osób też można.
5,0
Wyciszenie
Do 130km/h jest wręcz luksusowo aksamitnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie około 7,2 L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza w tej klasie hybryda i cena nie jest przesadnie wysoka (to nie jest tani samochód).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 230KM 169kW
[l/100km]