Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento III SUV

Leszek, 20 dni temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowy, pojemny, dobrze wyciszony, wystarczająco dynamiczny, wszystko mający a jednocześnie niepozornie wyglądający.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny, ale nie można zapomnieć, że te 185KM i 400Nm musi pchać prawie dwie tony (z kierowcą) do przodu. Od zakupu (105 tys. km) serwis co 15 tys. km, teraz 175 tys. i nie muszę dolewać oleju między przeglądami. Realne zużycie ON to od 6,5 l na lokalnych drogach do 8 l na autostradzie. Nadal odpala bez problemów, również zimą. Po rozgrzaniu silnik słychać tylko na postoju.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to planetarna 6b z hydrokinetycznym sprzęgłem, po dwóch wymianach oleju metodą statyczną, ostatnia w tym roku (2024) w serwisie skrzyń biegów - koszt 700 zł. Biegi zmienia płynnie, bez szarpnięć. Na 6-tym biegu do 110 km/h utrzymuje obroty silnika poniżej 2 tys. Trzy tryby jazdy ECO, NORMAL, SPORT. Jestem spokojnym kierowcą, ele tryb ECO tak wolno reaguje na dodanie gazu, że jest wręcz niebezpieczny. NORMAL zapewnia i normalną dynamikę i sensowne zużycie ON. SPORT polecam tym bardzo dynamicznym i do jazdy w górach.
5,0
Układ jezdny
Zapewnia dobre tłumienie, pomimo zastosowaniu 19" felg, mimo to nie wychyla się nadmiernie na zakrętach. Dobre wyciszenie zawieszenia. Przy wyższych prędkościach zachowuje dobrą i pewną stabilność jazdy.
4,0
Karoseria
Po 7 latach nie zauważyłem żadnych ognisk korozji. Lakier, poza mechanicznymi uszkodzeniami parkingowymi, bez uwag. Potnieją przednie reflektory. Żarówki Xenon oryginalne od nowości. Był problem z siłownikami automatycznego otwierania tylnej klapy - wystarczył reset ustawienia. Na gwarancji wymienione: obie przednie zewnętrzne klamki - zawieszały się przyciski otwierania auta, prawe lusterko - często nie odchylało się po otwarciu auta.
Komfort
4,0
Widoczność
W sumie dość dobra. Przednie słupki dość grube, czasami wymagają wychylenia się, aby dobrze widzieć do przodu przy manewrówce. Czujniki przód i tył oraz kamera cofania (bardzo dobra jakość obrazu, dynamiczne linie cofania, dobra widoczność w nocy) dobrze spełniają swoją rolę.
5,0
Ergonomia
Wnętrze na szczęście tuż przed epoką ekranów sterujących wszystkim. Sporo fizycznych guzików (również na kierownicy), ale dobrze zgrupowanych. Trochę niewygodne sterowanie dwustrefową klimatyzacją, ustawienia widoczne tylko na ekranie głównym, poprawiono to przy liftingu z 2018 r. Trochę niewystarczający zakres regulacji ustawienia kierownicy - u mnie (184 cm wzrostu) przy ustawieniu fotela innym, niż najniższe, kierownica zasłania tablice wskaźnikow. W 3 rzędzie wygodnie dla osób do około 170 cm wzrostu, osobne nadmuchy klimy z regulacją siły nadmuchu. Ze względu na seryjną skórę w autach z polskiego rynku bardzo polecam wentylację przednich foteli (przy letnich upałach). Przydatne przesuwanie kanapy II rzędu z regulacją pochylenia oparcia, składanie kanapy również dźwigienkami w bagażniku. Bardzo proste i łatwe składanie i rozkładanie obu siedzisk (osobno) III rzędu. W bagażniku pod podłogą (przy narzędziach) miejsce na schowanie rolety bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne, na AUTO dobrze dobiera siłę i kierunek nadmuchu. Jak na tę klasę auta to brakuje tylko podgrzewanej przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca we wszystkich trzech rzędach. Ostatni rząd dla osób do 175 cm wzrostu. Na podłodze w drugim rzędzie całkowity brak garbu napędu 4x4.
5,0
Wyciszenie
W zakresie prędkości dopuszczalnych w Polsce rozmawia się bez podnoszenia głosu. Podczas jazdy nie słychać silnika (tylko podczas dynamicznego przyspieszania).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza autoryzowanym serwisem koszty okresowych usług serwisowych dość przystępne (jak na klasę auta). Przy konieczności wymiany jakichkolwiek części tanio nie będzie (np przedni reflektor 12tys., tylna lampa narożnikowa (1/4) 2tys., radio z ekranem 8" ponad 20tys., elektryczny siłownik tylnej klapy 2,5tys. - ceny części nowych oryginalnych w serwisie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niższa niż konkurentów klasy premium, przy jakości porównywalnej i wyposażeniu najczęściej znacznie bogatszym. Brak tylko znaczka premium, jak komuś to nie przeszkadza, to po co przepłacać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymiana: centralki sterującej pod fotelem pasażera, poszycia fotela kierowcy, obu klamek zewnętrznych, lewego lusterka. Parujące przednie reflektory. Jak na pozycjonowaną w KIA klasę SORENTO to troszkę sporo tych usterek, w szczególności, że wszystkie w okresie gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie nastąpiła awaria unieruchamiająca auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sorento III SUV